کد خبر: 54630
A

۱۷ هزار واحد تولیدی تعطیل و غیرفعال داریم

معاون برنامه ریزی سازمان صنایع کوچک از بازگشت ۱۰۵۷ واحد صنعتی به چرخۀ تولید طی هفت ماه نخست امسال خبر داد.


۱۷ هزار واحد تولیدی تعطیل و غیرفعال داریم

 به گزارش دیده بان ایران، محمدعلی عزیزمحمدی معاون برنامه ریزی سازمان صنایع کوچک افزود: با بازگشت این تعداد واحد صنعتی حدود 16 هزار و 500 شغل جدید ایجاد شده است و درصدد هستیم با برنامه ریزی هایی که صورت گرفته تا پایان امسال این رقم به 2500 واحد برسد.

معاون برنامه ریزی سازمان صنایع کوچک با بیان این که بر اساس واقعیت عمل می کنیم گفت: در مجموع ما 42 هزار واحد صنعتی در شهرک ها و نواحی صنعتی داریم که موفق به اخذ پروانه شده اند که حدود 25 درصد آنها یعنی حدود 10 هزار واحد یا با ظرفیت پایین کار می کنند یا غیر فعالند که تا پایان سال 2500 واحد از این واحدها به چرخۀ تولید و فعالیت بازخواهند گشت.

عزیزمحمدی گفت: 1100 واحد صنعتی جدید هم راه اندازی و وارد چرخۀ تولید شده اند که این نیز منجر به ایجاد 17 هزار و 500 شغل شده است.

این مسئول در خصوص تفویض اختیار بیشتر به استان ها برای تسریع در راه اندازی واحدهای صنعتی افزود: از بعد تفویض اختیار محدودیتی نداریم و تا میزان  15 میلیارد تومان برای راه اندازی واحدها در استان ها می توانند تصمیم گیری کنند.

 عزیزمحمدی گفت: ارتقای صادرات غیر نفتی از اولویت های ماست و برای این منظور اقدام به تاسیس شرکت های مدیریت صادرات کرده‌ایم.

سجاد هاشمی رئیس هیئت مدیره شهرک صنعتی عباس آباد هم گفت: حدود 6500 واحد تولیدی تعطیل یا نیمه تعطیل داریم که نباید بگذاریم اینها بیشتر شوند باید آسیب شناسی کنیم که چرا این واحدها به این روز افتاده اند.

هاشمی در ادامه صحبت هایش از مجلس و نمایندگان گله کرد و گفت: نمایندگان مجلس در این خصوص کم کاری کرده اند، الان بسیاری از واحدهای تولید تحت فشار مالیات مضاعف ارزش افزوده‌اند، قرار بود این قانون اصلاح شود تا چند باره از واحدها اخذ نشود./ایلنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر