کد خبر: 54907
A

وزیر صنعت: تکذیب نرخ گذاری خودرو به میزان 5 درصد زیر قیمت بازار

آنچه در بحث خودرو به دنبال آن هستیم فقط موضوع افزایش قیمت ها نیست، بلکه ساماندهی صنعت خودرو را در برنامه داریم که همکاران در حال تدوین آن هستند و از خودروسازان نیز برنامه خواسته ایم.

وزیر صنعت: تکذیب نرخ گذاری خودرو به میزان 5 درصد زیر قیمت بازار

وزیر صنعت، معدن و تجارت در واکنش به انتشار برخی اخبار درباره احتمال قیمت گذاری جدید خودروها پنج درصد زیر قیمت های کنونی بازار گفت: این موضوع صحت ندارد.

به گزارش دیده بان ایران، «رضا رحمانی» امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: در این زمینه در ماه های گذشته نظرهای زیادی مطرح شده، اما در برخی موارد اطلاعات افراد دقیق نیست و برپایه حدس و گمان است.

به گفته این مقام مسئول، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در حال بررسی کارشناسانه قیمت هاست و به زودی گزارش آن نهایی می شود.

وی بیان داشت: آنچه در بحث خودرو به دنبال آن هستیم فقط موضوع افزایش قیمت ها نیست، بلکه ساماندهی صنعت خودرو را در برنامه داریم که همکاران در حال تدوین آن هستند و از خودروسازان نیز برنامه خواسته ایم.

رحمانی تاکید کرد: خودروسازان باید چند برنامه را مد نظر داشته باشند و تعهد در آنها ایجاد شود؛ در این راستا تعیین قیمت خودرو فقط یکی از موارد است و علاوه بر آن داخلی سازی خودروها، ارتباط با قطعه سازان، کیفیت خودروها و عمل به برنامه ها و تعهدات نیز باید مدنظر باشد.

وی درخصوص قراردادهای خودروسازان نیز گفت: خودروسازان درخصوص پیش فروش های قطعی باید به تعهداتشان عمل کنند و هیچ تردیدی در آن نیست.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در عین حال خاطرنشان کرد: آن دسته از خودروهایی که قیمت جدید دارند و مشمول قیمت گذاری اند نیز در دست بررسی هستند و دیروز نیز در جلسه کارگروه تنظیم بازار مورد بررسی قرار گرفت که به زودی نهایی می شود و بطور قطع «افزایش معقولی» تصویب خواهد شد.

وی ابراز امیدورای کرد بسته ای که برای صنعت خودرو در حال تدوین است، به نفع مردم و صنعت باشد.

** تلفن همراه
رحمانی درباره بازار تلفن همراه نیز گفت: آن دسته از تلفن های همراه که در گمرک مانده، به زودی در بازار عرضه می شوند و فردا (پنجشنبه) جلسه ای به همین منظور برگزار خواهیم کرد.
وی خاطرنشان کرد: موانعی بر سر راه ورود این تلفن های همراه به بازار وجود داشته که در حال برطرف شدن است و با ورود آنها به بازار قیمت ها کاهش خواهد یافت.

** قیمت نان
این عضو کابینه دولت دوازدهم همچنین درخصوص قیمت نان تاکید کرد: در یک ماه اخیر که مسئولیت وزارت صنعت را بر عهده گرفتم، تاکنون قیمت جدیدی نداشته ایم و اگر افزایش قیمتی بوده مربوط به ماه های گذشته است.
وی گفت: در کارگروه تنظیم بازار نیز افزایش قیمت نان مطرح نشده و هیچ برنامه ای برای آن نداریم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر