کد خبر: 55027
A

مصوبه جدید سران قوا درباره چک تضمینی

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به تصمیم شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا گفت: از این پس وصول چکهای تضمینی فقط با درج نام گیرنده امکانپذیر خواهد بود.


مصوبه جدید سران قوا درباره چک تضمینی

به گزارش دیده بان ایران؛ رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به تصمیم شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا گفت: از این پس وصول چکهای تضمینی فقط با درج نام گیرنده امکانپذیر خواهد بود.

عبدالناصر همتی پس از نشست امروز اعضاء شورای هماهنگی سران قوا خاطرنشان کرد:‌ از مسائل مهم بازار پول،چکهای تضمینی بود که در طول سالهای گذشته پشت نویسی و دست به دست شدن چک توسط افراد مختلف معضل بزرگی به وجود آورد.

وی ادامه داد: بررسیهای ما طی یکی دو ماه گذشته نشان می دهد ارزش این چکها 8 هزار میلیارد تومان بود که چرخش فاقد شفافیت و بدون اطلاع نظام بانکی از مشکلات آن به شمار می رود.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: بنا به پیشنهادی که امروز در شورا طرح کردیم ، مصوب شد که دیگر چکهای تصمینی،قابل ظهرنویسی نیست و متقاضی چک حتما باید نام ذینفع(گیرنده) چک را به همراه شماره ملی او در چک قید کند.

به گفته همتی چک هایی که اکنون در اختیار مردم است قابل انتقال به سایرین نیست و فاقد اعتبار خواهند بود.

وی در عین حال تاکید کرد: بنابراین چکهای فعلی دیگر قابل انتقال نیستند و برای چکهای موجود در اختیار مردم طبق مصوبه شورا، یکماه فرصت داده شد تا با مراجعه به بانکها نقد شوند ضمن آن که از این به بعد چکها با شرایط جدید توسط بانکها ارائه و صادر خواهد شد.

رئیس کل بانک مرکزی همچنین گفت این اقدام به شفافیت بیشتر و مبارزه با پولشویی کمک میکند و از این به بعد با گردش مالی درست، واقعی و شفاف در کشور از عملیات غیرشفاف در بازار جلوگیری می کنیم./صداوسیما

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر