کد خبر: 55069
A

نوبخت: قوه قضائیه نظارت بیشتری در ناصرخسرو داشته باشد

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر لزوم برخورد جدی با کسانی که تاریخ مصرف داروها در ناصر خسرو را تغییر می‌دهند، به ارائه توضیحاتی از اعتبارات اختصاص داده شده به بیمه سلامت برای رفع مشکلات و پرداخت بدهی‌ها پرداخت.

نوبخت: قوه قضائیه نظارت بیشتری در ناصرخسرو داشته باشد

به گزارش دیده بان ایران؛ علی نوبخت در واکنش به هشدار انجمن داروسازان ایران نسبت به تغییر تاریخ مصرف داروها، در ناصر خسرو گفت: اگر چنین اتفاقی درست باشد که برخی از خدا نشناسان و خائنان به ملت با تغییر تاریخ مصرف دارو داروهای تاریخ گذشته را به مردم بدهند باید قوه قضاییه برخوردهای لازم را داشته باشد.

به گفته وی مسئولیت این کار بر عهده مقامات قضایی از بعد نظارتی و امنیتی است چون این افراد با جان انسان‌ها بازی می‌کنند لذا باید با آنها اشد مجازات شده و برخورد جدی با آنها صورت گیرد.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس همچنین درباره‌ی چگونگی رفع مشکلات حوزه بهداشت و درمان و بخصوص پرداخت مطالبات شرکت‌های دارویی و تجهیزات پزشکی گفت: اخیرا جلسه‌ای در محل سازمان برنامه و بودجه با وزیر بهداشت و رئیس سازمان بیمه و سلامت برگزار شد تا به راهکاری برای پرداخت معوقات برسیم. قبلا ۸ هزار میلیارد تومان اعتبار و اخیرا ۳.۷۵۰ میلیارد تومان اوراق به سازمان بیمه سلامت داده شد مقدار دیگری هم تا پایان سال اعتبار می‌دهیم تا بتوانیم مطالبات را پرداخت کرد.

وی افزود: ما پول به بیمه‌ها می‌دهیم تا آنها هم مشکلات معوقات تجهیزات پزشکی و دارویی را حل کنند. البته تامین اجتماعی هم باید راسا نسبت به پرداخت بدهی‌هایش عمل کند. ما تلاش کردیم اعتباراتی به بیمه سلامت علاوه بر بودجه ۱۰ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومانی‌اش بدهیم، فکرهای دیگری شده است که ان‌شاءالله سازمان برنامه و بودجه عملیاتی می‌کند.

نوبخت در ادامه با تاکید بر لزوم اجرایی شدن بند الف تبصره ۱۷ بودجه ۹۷ و مواد ۷۰ تا ۷۴ قانون برنامه ششم گفت: در شرایط فعلی اگر این مواد قانونی نظر به رعایت نظام ارجاع، استفاده از پزشک خانواده و الکترونیکی شدن پرونده سلامت انجام شود همین بودجه اختصاص داده شده به بخش بهداشت و درمان کفایت می‌کند لذا باید تمرکز بیشتری بر مدیریت منابع داشت./ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر