کد خبر: 55179
A

پرداخت «بسته حمایتی» بازنشستگان تامین‌اجتماعی تا١٠ روز آینده

سرپرست سازمان تامین اجتماعی از پرداخت بسته حمایتی به بازنشستگان تامین اجتماعی طی ٨ تا ١٠ روز آینده خبر داد.

پرداخت «بسته حمایتی» بازنشستگان تامین‌اجتماعی تا١٠ روز آینده

به گزارش دیده بان ایران، انوشیران محسنی بندپی در همایش روز جهانی معلولان در جمع خبرنگاران نیز ضمن بیان اینکه بسته حمایتی برای بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی و کارکنان آن،  بین ۸ تا ۱۰ روز آینده پرداخت خواهد شد اعلام کرد: بسته حمایتی با متوسط ٢٠٠ هزار تومان به تمام افرادی که حقوق کمتر از ۳ میلیون تومان دارند پرداخت می‌شود. همچنین افرادی که از دریافت بسته جا مانده‌اند و حقوق کمتر از ٣ میلیون تومان دارند می‌توانند به بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) مراجعه کنند.

بندپی با اشاره به اینکه از چند طریق از اشتغال معلولان حمایت می‌شود، افزود: بعد از ابلاغ قانون حمایت از حقوق معلولان باید ۳ درصد از سهمیه استخدامی همه دستگاه‌ها در اختیار معلولان قرار بگیرد. این قانون بعد از ابلاغ از اردیبهشت ماه لازم الاجراست.


وی در ادامه افزود: در صورتی دستگاهی از این قانون سرپیچی کند، قانون مجازات اسلامی با ابزار تعدیل، برکناری و ...با آن برخورد خواهد کرد.


بندپی با اشاره به اشتغال حمایت شده از معلولان نیز اظهار کرد: سازمان بهزیستی هزینه‌های آموزش و حرفه آموزی معلولان را پرداخت می‌کند. همچنین سهم بیمه معلولان از سوی این سازمان به کارفرمایان پرداخت می‌شود.


به گفته وی در قانون حمایت از حقوق معلولان بسته تعهدات بیمه‌ای پیش بینی شده که از جمله آن می‌توان به تعهدات بیمه‌ای برای بیماران اوتیسمی اشاره کرد.


رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه  آیین‌نامه‌های اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان تهیه شده است، تصریح کرد: با وجود اینکه این قانون بعد از تصویب بودجه سال ۹۷ تصویب شد با این وجود با همکاری مجلس و دولت حدود ۲۰۰ میلیارد تومان برای اجرای این قانون در نظر گرفته و پرداخت شد.


وی با بیان اینکه باید اذعان کنیم در مورد مناسب سازی معابر هنوز جای کار زیادی داریم توضیح داد: حتی سالن برگزاری این همایش نیز مناسب سازی نشده است، اما اولین بند از کنوانسیون حقوق معلولان و همچنین قانون حمایت از حقوق معلولان به مناسب سازی پرداخته و همه دستگاه‌ها مکلف شدند تا نسبت به مناسب سازی خود اقدام کنند. در ارزیابی جشنواره شهید رجایی نیز ۲۵ امتیاز برای مناسب سازی در نظر گرفته شده  شهرداری و سایر ارگان‌ها باید در این زمینه همکاری کنند.

وی در ادامه در مورد تشکیل پرونده الکترونیکی سنوات بیمه‌ای نیز گفت: تا پایان آذر ماه پرونده الکترونیکی بیمه شدگان  در مراکز ملکی تامین اجتماعی تشکیل می‌شود.با بیمه سلامت نیز تفاهم نامه‌ای منعقد شده بود تا از اطلاعات هم استفاده کنیم و براین اساس هرکس که از دو جا دفترچه داشته باشد حذف می‌شود. پیش نویس این طرح به شورای عالی سلامت رفته است./ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر