کد خبر: 55663
A

450 هزار خانه خالی در تهران وجود دارد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت:حدود ۴۵۰ هزار واحد مسکونی خالی از سکنه در استان تهران گزارش شده است که کاربری های مختلفی در حوزه شهری دارند، یکی از آن ها هتل آپارتمان است.

450 هزار خانه خالی در تهران وجود دارد

به گزارش دیده بان ایران به نقل از پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، "نعمت اله ترکی" در حاشیه چهل و ششمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان تهران اظهار کرد: اداره کل استاندارد در استانداردسازی عملکرد ارزشمندی داشته است که یکی از آن ها استاندارد سازی تولیدات محصولات کشاورزی (زنجیره تولید از مزرعه تا مصرف) است.

وی افزود: با توجه به اینکه 6 میلیون تن محصولات کشاورزی (سبزی، صیفی جات و مواد غذایی) در استان تهران تولید می شود برخی واحدهای تولیدی استانداردهای این بخش را رعایت نکردند، از جمله در بخش واحد تولیدی مواد غذایی و کشاورزی، ارزیابی های انجام شده نشان می دهد، سموم در این بخش مصرفی زیاد است که مقرر شد این موضوع در شورای سلامت بررسی شود.

ترکی اضافه کرد: واحدهای نظارتی در قوه قضاییه و دادگستری استان تهران هم موضوع سلامت مواد غذایی را پیگیری می کنند تا برای واحدهای فاقد نظارت پیگیری های کافی انجام شود.قرار شد برنامه ای تنظیم کنیم که دستگاه های امر تولید در راستای برنامه ششم توسعه، کاهش سموم در مواد غذایی را دستورکار قرار دهند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با اشاره به استانداردسازی واحدهای فعال در کاهش مصرف انرژی تصریح کرد: این نظارت از منازل خانگی در استان تهران آغاز شده است و براساس گزارش های اعلام شده حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد مصرف انرژی در منازل مورد بازبینی قرار گرفته و استانداردسازی شده است و این طرح تا پایان سال ۹۸ در کل استان تهران سراسری خواهد شد.

وی ادامه داد: برای استانداردسازی قطعات خودرو مقرر شده است اداره کل استاندارد با مجموعه قطعه سازان استان تفاهم نامه ای داشته باشد تا قطعات تولیدی با مهر استاندارد وارد بازار شود. در این بخش استانداردسازی پله های برقی و آسانسورهای مراکز درون شهری نیز در دستور کار است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران درباره موضوع هتلینگ اماکن گردشگری در استان تهران و کمبود اسکان و استقرار مسافران گفت: این صنعت در استان تهران آغاز شده است و برخی در آستانه دریافت مجوز هستند. با هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی تا پایان سال مورد بهره برداری قرار می گیرد. ایجاد هتلینگ تا سال 1400 در حوزه گردشگری استان تهران و گردشگری مذهبی برای شهرهای مذهبی دستور کار قرار گرفته است.

ترکی با اشاره به هماهنگی با شهرداری تهران در زمینه ایجاد هتل آپارتمان، اظهار کرد: حدود ۴۵۰ هزار واحد مسکونی خالی از سکنه در استان تهران گزارش شده است که کاربری های مختلفی در حوزه شهری دارند، یکی از آن ها هتل آپارتمان است و بخشودگی خوبی برای سرمایه گذاران بخش خصوصی داشته و در دستور کار شورای برنامه ریزی قرار دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: موضوع پایانه صادرات محصولات صنایع دستی نیز به شکل منطقه ای با تهیه زمین از سوی شهرداری و یا منابع طبیعی در حال انجام است. ظرفیت تولید صنایع در استان تهران و تنوع آن بسیار زیاد است.سطح دسترسی آن ها از طریق حمل و نقل ریلی و هوایی دستور کار است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر