کد خبر: 55941
A
اسپوتنیک خبر داد؛

«روس‌نفت» غول نفتی روسیه از ادامه انجام و تکمیل پروژه هایش در ایران انصراف داد

رسانه‌های خبری نزدیک به شرکت روسنفت اعلام کردند که این غول نفتی روسیه سیاست خود را در رابطه با ادامه انجام پروژه‌ها در ایران تغییر داده است و با توجه به تحریم‌های آمریکا روابط تجاری خود را با ایران قطع و از ادامه انجام پروژه‌ها در ایران منصرف شده است

«روس‌نفت» غول نفتی روسیه از ادامه انجام و تکمیل پروژه هایش در ایران انصراف داد

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ به نقل از اسپوتنیک، رسانه‌های خبری نزدیک به شرکت روسنفت اعلام کردند که این غول نفتی روسیه  سیاست خود را در رابطه با  ادامه انجام پروژه‌ها در ایران تغییر داده است و با توجه به تحریم‌های آمریکا روابط تجاری خود را با ایران قطع و از ادامه انجام پروژه‌ها در ایران منصرف شده است و قصد ادامه فعالیت و گسترش فعالیت خود در بازار روسیه را دارد.

یکی دیگر از منابع آگاه گفت که روس‌نفت هیچ تعهدی نسبت به ایران نداشته است، این شرکت سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مشترک نداشته است، بنابراین ضرری متحمل نخواهد شد.

خبرگزاری رویترز نوشت که در این خصوص نتوانسته است از منابع آگاه در ایران و یا شرکت روس‌نفت کسب اطلاع کند.

در نوامبر ۲۰۱۷، روس‌نفت و شرکت ملی نفت ایران  قرارداد اجرای پروژه‌های تولید نفت و گاز مشترک را امضا کرند.

ایگور سچین مدیر عامل این شرکت گفته بود که این دو شرکت برای انجام پروژه‌های مشترک به ارزش ۳۰ میلیارد دلار قرار داد بستند که بر اساس آن می‌توانستند  به میزان ۵۵ میلیون تن در سال نفت تولید کنند.

در ۵ نوامبر، بسته دوم تحریم آمریکا علیه تهران پس از خروج ایالات متحده از برجام، به اجرا در آمد. تحریم‌ها با هدف فشار حداکثر بر ایران و تحمیل آن به مذاکره برای توافق جدید است. ایالات متحده بارها اعلام کرده است که به دنبال فلج کردن اقتصاد ایران است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر