کد خبر: 56309
A
احمد بیگدلی در گفت و گو با دیده بان ایران؛

سالانه فقط20 درصد از لایحه بودجه مورد بررسی قرار می گیرد/ بهبود اقتصاد کشور با بررسی بیشتر و طولانی تر لایحه بودجه صورت می گیرد

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس دهم در خصوص پیشنهاد صباغیان مبنی بر این که "مسئولان 30 تا 50 درصد حقوق خود را کاهش دهند" بیان کرد: اقتصاد ایران تنها به وسیله بررسی دقیق لایحه بودجه و بهبود تنظیم آن بهبود می یابد. البته لازم به ذکر است پس از انقلاب اسلامی ایران یکی از اساسی ترین مشکلات اقتصادی درون کشور عدم بررسی دقیق لایحه بودجه است.

سالانه فقط20 درصد از لایحه بودجه مورد بررسی قرار می گیرد/ بهبود اقتصاد کشور با بررسی بیشتر و طولانی تر لایحه بودجه صورت می گیرد

دیده بان ایران_  سعید نقدی: روز گذشته محمدرضا صباغیان بافقی، نماینده مردم مهریز، در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور جلسه علنی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اگر در این شرایط اقتصادی نمی‌توانیم برای مردم کاری انجام دهیم ما مسئولان 30 تا 50 درصد حقوق خود را کاهش دهیم. سران قوا و رئیس مجلس در این کار پیشقدم شوند. این جانب این کار را انجام می‌دهم تا زمانی که شاهد بهبود وضعیت اقتصادی کشور باشیم. این موضوع را به مجلس شورای اسلامی اطلاع خواهم داد.

 

احمد بیگدلی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس دهم، در رابطه با همین پیشنهاد به خبرنگار دیده بان ایران گفت: اقتصاد ایران با حقوق نگرفتن نمایندگان و یا سایر کارکنان دولت حل نخواهد شد. نمایندگان مجلس حتی اگر یک سال هم از دریافت حقوقشان امتناع کنند، بازهم این موضوع  کمکی به بهبود شرایط اقتصادی کشور نخواهد کرد چراکه مزد یک ساله نمایندگان مجلس  حدود 2320 میلیارد تومان است و با این رقم نمی توان کاری از پیش برد.

 

وی ادامه داد: اقتصاد ایران تنها به وسیله بررسی دقیق لایحه بودجه و بهبود تنظیم آن بهبود می یابد. البته لازم به ذکر است پس از انقلاب اسلامی ایران یکی از اساسی ترین مشکلات اقتصادی درون کشور عدم بررسی دقیق لایحه بودجه است.

 

نماینده مردم خدابنده همچنین خاطرنشان کرد: گفتنی است سالانه تنها 20 درصد از لایحه بودجه مورد بررسی قرار می گیرد و 80 درصد آن بدون بررسی به تصویب می رسد. همین موضوع باعث تشنج اقتصاد ایران می شود. اگر کسی قصد نجات اقتصاد ایران را دارد باید پیشنهاد بررسی بیشتر و طولانی تر لایحه بودجه را به مجلس دهد تا به این منظور از هزینه های اضافی که در این لایحه در مورد تمامی قوا و دستگاه ها وجود دارد کاسته شود.

 

این عضو فراکسیون امید در پایان افزود: لازم به ذکر است حدود 78 تا 80 درصد بودجه کشور بودجه جاری است که صرف حقوق بسیاری از دستگاه هایی می شود که که بود و نبود آن ها هیچ کمکی به بهبود شرایط کنونی نمی کند و غالباٌ این نهادها و دستگاه ها  به بودجه کمتری نیاز دارند اما نمایندگان هرچند کم می توانند از مشکلات مردم حرف زده و در صدد رفع آن ها برآیند. اینگونه اظهارات متکی به احساسات است.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر