کد خبر: 56801
A

حاجی بابایی: صادرات غیرنفتی در بودجه سال آینده 1.5 برابر صادرات نفت پیش بینی شده است

عضو کمیسیون بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: طبق بودجه سال آینده باید صادرات غیر نفتی به 1.5 برابر صادرات نفتی برسد.

حاجی بابایی: صادرات غیرنفتی در بودجه سال آینده 1.5 برابر صادرات نفت پیش بینی شده است

به گزارش دیده بان ایران، حمیدرضا حاجی بابایی چهارشنبه شب در آیین تجلیل از صادرکنندگان برگزیده همدان اظهار داشت: صادرات غیرنفتی سالجاری متوازن با صادرات نفتی است و امید می رود سال آینده شاهد افزایش میزان صادرات غیرنفتی باشیم.
وی اظهار داشت: با وجود تلاش آمریکا، در 6 ماهه نخست سالجاری 2.5 میلیون بشکه نفت صادر شد؛ اگر سال آینده این آمار به 1.5 میلیون بشکه نفت کاهش یابد هم باید صادرات غیرنفتی بیشتر شود.
نماینده مردم همدان و فامنین در خانه ملت تاکید کرد: سال آینده باید ظرفیت صادرات غیرنفتی به شدت افزایش یابد و در این راستا حمایت از صادرات به عنوان اولویت و سیاست محوری دنبال شود.
حاجی بابایی اظهار داشت: با مجوز رهبر معظم انقلاب 1.5 میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی برای توسعه صادرات اختصاص یافت.
وی اضافه کرد: همچنین با 780 میلیون دلاری که برای کمک به توسعه صادرات پیش بینی شده است، امید می رود بتوان مشکلات پیش روی این بخش را کنار زد.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: ایران ظرفیت بالایی برای برقراری تعامل با کشورهای همسایه دارد و استان همدان در این زمینه می تواند نقش آفرین باشد.
وی گفت: صادرات 850 میلیون دلاری کالا از همدان کافی نیست چراکه این استان ظرفیت صادرات غیرنفتی 1.5 میلیارد دلار را دارد و برای دستیابی به این رقم باید تلاش کرد.
حاجی بابایی ضعف در زیر ساخت های اساسی، تولید نقدینگی، واردات، کالای قاچاق، عملکرد بد بانک ها و موانع اداری را از موانع پیش روی توسعه صادرات غیرنفتی برشمرد.
وی ادامه داد: برخی مشکلات نانوشته مربوط به تمامی دوره های و دولت ها نیز وجود دارد که آثار آن بسیار بیشتر از مشکلات مطرح شده است.
حاجی بابایی دولت و شرکت های دولتی را رقیب بخش خصوصی دانست و افزود: دولتمردان از قدرت و برتری بالایی نسبت به بخش خصوصی برخورادر هستند و این موضوع به بخش خصوصی آسیب زده است. 
دیگر نماینده همدان در خانه ملت نیز در این آیین گفت: امروز تولید در شرایط بسیار سخت است با این وجود تولید کنندگان در راستای رونق تولید و اشتغال فعال هستند.
امیر خجسته تولید کننده را یک قهرمان ملی دانست و افزود: طبق بازدیدهای صورت گرفته از گمرک ایران تمامی موانع و پیچ و خم های ایجاد شده در برابر تولید رصد شد.
وی برخی دستورالعمل و بخشنامه ها را از موانع پیش روی تولید دانست و اضافه کرد: مجلس عزم خود را برای برداشتن موانع پیش روی تولیدکنندگان جزم کرده است.
این نماینده همدان در خانه ملت اظهار داشت: رییس جمهوری عراق در گفت وگویی اعلام کرده است که ایران کشور متبوعش را از دست داعش نجات داد اما هم اینک بازار عراق به جای ایران در دست ترکیه است./ایرنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر