کد خبر: 56909
A

صدا و سیما 500 میلیارد بیشتر از وزارت ارشاد بودجه گرفت

در لایحه بودجه پیشنهادی رئیس جمهوری به مجلس، یک هزار و 840 میلیارد تومانی برای سازمان صدا و سیما در بودجه سال 98 پیش بینی شده و این درحالیست که وزارت فرهنگ و ارشاد به عنوان متولی اصلی فرهنگ کشور، نزدیک به 500 میلیارد تومان کمتر از صدا و سیما بودجه دریافت خواهد کرد.

صدا و سیما 500 میلیارد بیشتر از وزارت ارشاد بودجه گرفت

به گزارش دیده بان ایران، دکتر «حسن روحانی» رئیس جمهوری روز سه شنبه (4 دی) با حضور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، لایحه بودجه سال 1398 را تقدیم کرد. 
در این میان، بودجه پیشنهادی سال 98 برای سازمان صدا و سیما یک هزار و 840 میلیارد تومان و بودجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، یک هزار و 415 میلیارد و 600 میلیون تومان در نظر گرفته شده که نزدیک به 500 میلیارد تومان از بودجه سازمان صدا و سیما کمتر است.
رقم بودجه سازمان صدا و سیما در سال 97، یک هزار و 646 میلیارد تومان بوده است، یعنی این سازمان در سال آینده حدود 200 میلیارد تومان افزایش بودجه خواهد داشت. 
از سوی دیگر، رقم بودجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال 97، یک هزار و 312 میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود یعنی مبلغی نزدیک به 100 میلیارد افزایش بودجه داشته است.
این درحالی است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارای زیرمجموعه‌های گسترده‌ای در معاونت‌های فرهنگی، هنری، امور مطبوعاتی، سازمان سینمایی، اداره‌های کل ارشاد استان‌ها، اداره‌های فرهنگ و ارشاد شهرستان‌ها، صنوف فرهنگی و هنری (خانه کتاب، خانه موسیقی، خانه تئاتر، خانه سینما) است و ‌بیش از صدهزار هنرمند را زیر پوشش دارد. 
با بررسی کارنامه تولیدات تاثیرگذار و مثبت صدا و سیما که بیشتر آنها هم توسط حامیان مالی (اسپانسرها) ساخته می‌شود در نظر گرفتن چنین رقم کلانی برای بودجه سالانه این سازمان جای تعجب دارد. 
سازمان صدا و سیما از شروع سال 97 تا به امروز، درباره بودجه‌ای که در اختیار داشته و همچنین درآمدی که از طریق فروش آنتن خود به آگهی‌های تبلیغاتی، مسابقات ورزشی و برنامه‌های تلویزیونی و هزاران آیتم دیگر دارد هیچگونه شفاف‌سازی نکرده است و حتی مدیران این سازمان بارها درخواست مصاحبه خبرنگاران درباره بودجه و درآمد صدا و سیما را رد کرده‌اند. /ایرنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر