کد خبر: 57359
A
گفت و گو با یک کارآفرین:

اولین باری که در خیابان محصول خودم در سبد کالا مردم دیدم واقعا خوشحال شدم

گرامی تولید کننده صنعت پلاستیک با اشاره به مشکلاتی که در این صنعت وجود دارد، گفت: از زمان ایده تا تجاری‌سازی نزدیک به یکسال زمان صرف شد البته هر محصول پروسه زمانی خودش را طی کرده است. اما عمده مشکل من در این راه؛ تامین منابع مالی بود. بهرحال محصولی که تاکنون تولید نشده است نسبت به محصولی که مورد مشابه دارد به دلیل مسائل پیش‌بینی نشده در فرآیند تولید ، هزینه بیشتری می‌طلبد که تهیه آن کار آسانی نیست از طرفی هم بنده منبع درآمد دیگری نداشتم و باید سریع محصول خودم رو تجاری می‌کردم. یادم نمیرود در آن روزها بسیار مشکلات مالی داشتم حتی پولی نداشتم تا محلی رو به عنوان انبار اجاره کنم. ولی با کمک دوستان و توکل به خدا توانستم جایی را بگیرم.

اولین باری که در خیابان محصول خودم در سبد کالا مردم دیدم واقعا خوشحال شدم
دیده بان ایران : در این ایامی که هر روز خبر از تعطیلی کارخانجات و تعدیلی نیروهای مختلف از شرکت‌های مختلفی که چندین سال سابقه درخشانی داشتند و توانستند خط تولید خوبی را در این سال‌ها داشته باشند، به گوش می‌رسد و باعث ناراحتی و دلخوری می‌شود. ناراحتی از اینکه چرا کارخانه‌ای که توانایی و توانمندی‌های زیادی دارد تعطیل شده و همین تعطیلی بیکاری خیلی از افراد را نیز به همراه داشته است. دلخوری هم دنبال این ناراحتی  پدیده می‌آید برای اینکه چرا مسئولین راحت اجازه می‌دهند این کارخانجات‌ها تعطیل شوند بدون اینکه تلاشی کرده باشند ولی شاید در بین این همه  شلوغی و خبرهای بد، ناراحت‌کننده که این روزها می‌شنویم شنیدن افتتاح و سرمایه‌گذاری در صنعت و شاهد بودن شکوفایی جدید خبر شگفت‌آوری در این روزها باشد در شرایطی که شاید پرخطرترین کار می‌تواند سرمایه‌گذاری در این صنعت با توجه به وضعیت اقتصادی که مملکت دارد باشد. کارآفرین موفقی با علم به این قضیه دل به دریا زده و کمر به توسعه صنعت می‌بندد که می خواهد این صنعت را همچنان حفظ کند .
 
مجید گرامی با مجموعه‌ای از اختراعات و نوآوری در رشته شغلی خود یکی از انبوه کسانی است که اگر دست یاری دولت را حس کن می‌تواند سهمی در تعمیر چرخ فرسوده اقتصاد کشور داشته باشد. وی حدود 13 سال در زمینه صنعت پلاستیک مشغول فعالیت است البته تخصص اصلی وی در زمینه تولید نایلون و نایلکس‌های خاص می‌باشد که در این زمینه هم چند محصول را اختراع کرده و به مرحله تجاری رسانده است.
 
گرامی در پاسخ به این سوال چرا صنعت پلاستیک را انتخاب کردید گفت: من این کار را خیلی ساده شروع کردم از ویزیتوری کیسه و نایلون درب مغازه‌ها شروع کردم و کم‌کم به فکر تولید و بعد هم توسعه کار در این عرصه افتادم و خیلی تلاش کردم که بتوانم در این صنعت حضور پیدا کنم و بتوانم تولیدات پلاستیک با متدد جدیدی را روانه بازار کنیم. 
 
وی در ادامه افزود: در ابتدای کارم تمام هدفم این بود که بتوانم یک تولیدی کوچک در این راستا داشته باشم و تمام تلاش خود را کردم. از دیگران خیلی مشورت و کمک گرفتم که بتوانم در جایگاهی که الان هستم باشم و خدا را شکر می کنم توانستم در این عرصه تولیدات خوبی را به ارمغان بیاورم.
 
گرامی با اشاره به مشکلاتی که در این صنعت وجود دارد، گفت: از زمان ایده تا تجاری‌سازی نزدیک به یکسال زمان صرف شد البته هر محصول پروسه زمانی خودش را طی کرده است. اما عمده مشکل من در این راه؛ تامین منابع مالی بود. بهرحال محصولی که تاکنون تولید نشده است نسبت به محصولی که مورد مشابه دارد به دلیل مسائل پیش‌بینی نشده در فرآیند تولید ، هزینه بیشتری می‌طلبد که تهیه آن کار آسانی نیست از طرفی هم بنده منبع درآمد دیگری نداشتم و باید سریع محصول خودم رو تجاری می‌کردم. یادم نمیرود در آن روزها بسیار مشکلات مالی داشتم حتی پولی نداشتم تا محلی رو به عنوان انبار اجاره کنم. ولی با کمک دوستان و توکل به خدا توانستم جایی را بگیرم.
 
وی در پاسخ به این پرسش که سرمایه اولیه را چگونه تهیه کردید عنوان کرد: علاوه بر پولی که سال‌ها از شاگردی و کارگری پس‌انداز کرده بودم. با همسرم مشورت کردم و تصمیم گرفتیم که کل لوازم منزل را بفروشیم ، ما مدت‌ها به جز یک تلویزیون و موکت و مقداری ظروف هیچ چیز دیگری در منزل نداشتیم. ولی هیچ وقت خودم و همسرم ناامید نمی‌شویم و هر روز گام‌های بسیاری محکمتری در این راستا برمی‌داشتیم.
 
این کارآفرین در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر 12 نفر بصورت تمام وقت و 52 نفر غیرمستقیم در حال کار هستند. این موضوع را نیز اضافه کنم ما در حال نوشتن طرحی برای توسعه کار هستیم که پیش‌بینی می‌کنیم انشالله در سال آینده این تعداد به 132 نفر افزایش پیدا کند. خیلی خوشحالم هستم که توانستم این تعداد افراد را مشغول بکار کنم و امیدوارم که تعداد بیشتری از این افراد را بکار بگیرم. 
 
وی در پاسخ به این پرسش، با توجه شرایط خاص اقتصادی که قرار داریم خیلی از صنعتگران و تولیدکنندگان ایده‌های خوبی در ذهن دارند ولی شاید انگیزه کار نداشته باشند پیشنهادتان در این باره چیست؟ اظهار داشت: به نظر من، در هر شرایطی که باشیم باز هم راه حل وجود دارد و هیچ مشکل یا شرایط دشواری بدون راه‌حل نیست. قبول دارم که شرایط اقتصادی سخت و طاقت‌فرسا شده است ولی امیدوارم به زودی این مشکلات رفع خواهد شد ولی بازهم در همین شرایط می‌توان کار کرد اتفاقا این شرایط موقعیت‌های خاص را ایجاد می‌کند که می‌توان از آن استفاده کرد.
 
گرامی در آخر افزود: اولین باری که در خیابان محصول خودم در سبد کالا مردم دیدم واقعا خوشحال شدم مخصوصا زمانی که نظر مردم را در مورد محصولم پرسیدم و رضایت آنها را دیدم حس کردم هیچ چیز بهتر از این نیست که متوجه بشوی که زحماتت ثمر داده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر