کد خبر: 57365
A

قیمت نهاده های دامی طی سه روز افزایش یافت / قیمت گوشت و مرغ باز هم افزایش پیدا می کند!

مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی های مرغداران گوشتی ایران گفت: در پی خودداری بزرگترین واردکننده نهاده های دامی از عرضه، در کمتر از ۳ روز قیمت هر کیلوگرم کنجاله سویا با افزایش ۴۶۰ تومانی از ۲۷۰۰ به ۳۱۶۰ تومان و قیمت هر کیلوگرم ذرت با افزایش ۲۲۰ تومانی از ۱۴۰۰ به ۱۶۲۰ تومان افزایش یافته است. برومند چهارآیین در گفت و گویی با بیان اینکه قیمت هر کیلوگرم دان در آستانه 3000 تومانی شدن است، اظهار کرد: مرغداران چاره ای جز خرید دان با قیمت بالا ندارند چراکه بسیاری از آن ها دقیقا در میانه دوره پرورش هستند. وی ادامه داد: جوجه ها در واحدهای پرورشی در سنی قرار دارند که مرغداران نه می‌تواند آن ها را راهی کشتارگاه کنند و نه می تواند آن ها از بین ببرند. چهارآیین با انتقاد از دستگاه های نظارتی، تاکید کرد: این حجم از بی‌توجهی از دستگاه های نظارتی بر بازار نهاده‌های وارداتی عجیب است و نمی توان هیچ توضیح منطقی برای آن یافت.

قیمت نهاده های دامی طی سه روز افزایش یافت / قیمت گوشت و مرغ باز هم افزایش پیدا می کند!

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ برومند چهارآیین در گفت و گویی با بیان اینکه قیمت هر کیلوگرم دان در آستانه 3000 تومانی شدن است، اظهار کرد: مرغداران چاره ای جز خرید دان با قیمت بالا ندارند چراکه بسیاری از آن ها دقیقا در میانه دوره پرورش هستند.

وی ادامه داد: جوجه ها در واحدهای پرورشی در سنی قرار دارند که مرغداران نه می‌تواند آن ها را راهی کشتارگاه کنند و نه می تواند آن ها از بین ببرند.

چهارآیین با انتقاد از دستگاه های نظارتی، تاکید کرد: این حجم از بی‌توجهی از دستگاه های نظارتی بر بازار نهاده‌های وارداتی عجیب است و نمی توان هیچ توضیح منطقی برای آن یافت.

وی اضافه کرد: جالب آنکه هنگام تعیین قیمت دستوری و اجرای آن دستگاه های نظارتی برخورد سریع و شدیدی را با مرغداران دارند، اما با وارداتچی‌هایی که بازار نهاده های دامی را به راحتی برهم می زنند برخوردی نمی‌شود.

مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی های مرغداران گوشتی ایران با بیان اینکه ما به عنوان تولید کننده نگران انحراف در ارز تخصیص یافته 4200 تومانی هستیم، گفت: با این ارز نبابد قیمت گوشت مرغ از 12500 افزایش یابد، بدیهی است اگر فکری اساسی برای برطرف کردن اختلالات ایجاد شده توسط وارداتچی بزرگ نشود باید در انتظار افزایش قیمت مرغ باشیم.

چهارآیین در پایان با اشاره به مشکلات ارسال ارز تاکید کرد: یکی از راهکارهای عملی جایگزین کردن دلار با بیت کوین برای رفع معضل واردات نهاده ها است و راهکار دوم اصلاح پخش مویرگی و عرضه مستقیم نهاده های وارداتی به تولید کنندگان است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر