کد خبر: 58607
A

ژاپنی ها، در کپسول هم کار می‌کنند! +تصاویر

هتل‌های کپسولی ژاپن چندین سال است که کاربرد گسترده‌ای پیدا کرده‌اند و حالا متخصصان این ملت، دفاتر کار کپسولی را هم ساخته‌اند.

ژاپنی ها، در کپسول هم کار می‌کنند! +تصاویر

 به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ علاوه بر هتل‌های کپسولی شناور، هتل‌های کپسولی شهری هم ساخته شده که اتاقک‌های کوچکی به اندازه یک تخت خواب کوچک داشته و برای یک شب خوابیدن اجاره می‌شوند. این هتل‌ها در کنار ایستگاه‌های بزرگ متروی شهرهایی مثل توکیو قرار دارند. نکته‌ی جالب توجه این است که در ماه‌های اخیر به این هتل‌ها چند دفتر کار کپسولی هم اضافه شده است.

اتاق کار کپسولی ژاپن

فعلا این دفاتر کار کپسولی در ایستگاه‌های مترو شینجوکو و شیناگاوا در شهر توکیو قابل استفاده هستند. در این دفاتر کار که شبیه اتاقک‌های تلفن عمومی قدیمی هستند، اینترنت وای‌فای رایگان، یک میز و نمایشگر و شارژرها یا کابل‌های اتصال مورد نیاز قرار داده شده است. این دفاتر کار برای کارهایی مثل شارژ کردن موبایل، فرستادن سریع یک ایمیل یا کار کردن برای چند ساعت روی پروژه‌های رایانه‌ای و... مناسب است.

اتاق کار کپسولی ژاپن

برای استفاده از اتاقک‌ها اول باید ثبت‌نام کرد و بعد از آن می‌توان اتاقک مورد نظر را روی نقشه انتخاب کرد. با تعیین زمان مورد نیاز، وقتی فرد درخواست دهنده به آنجا برسد با اسکن یک کیوآر کد، قفل در باز می‌شود. دفاتر کار از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب در دسترس هستند.

اتاق کار کپسولی ژاپن

داخل این اتاقک‌ها فضای زیادی وجود ندارد و فقط یک نفر، آن هم در ابعاد معمول می‌تواند پشت میز کارش بنشیند. دیوارهای این کپسول‌ها هم ضد صدا هستند. این اتاقک‌ها برای ساعت‌های طولانی کار مناسب نیستند چون فضای بسیار کمی دارند و بیش از یک نفر نمی‌تواند به راحتی در آن حضور داشته باشد.

اتاق کار کپسولی ژاپن

ژاپنی‌ها عادت دارند ساعات طولانی کار کنند و حتی مواردی گزارش شده که کارمندان حاضر نیستند شرکت‌ها را ترک کنند. این دفاتر کپسولی هم به نوعی برای این جامعه‌ی عاشق کار کردن ساخته شده است تا بتوانند کارهای کوچک خود را خیلی سریع‌تر و قبل از رسیدن به خانه انجام دهند.

به نظر شما آیا چنین اتاق کارهایی در کشورهای دیگر هم به کار می‌آید؟ آیا به نظرتان در جامعه‌ی ما هم افرادی پیدا می‌شوند که مثل ژاپنی‌ها تا این حد برای انجام کارهایشان وقت‌شناس باشند و تا حدی عاشق کارشان باشند که نخواهند آن را ترک کنند؟

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر