کد خبر: 58668
A

چرا کاسبان تحریم نگران‌خروج قیر صادراتی از بورس هستند ؟

قیر ایران با صادرات بیش از سه میلیون تن در سال که آوازه آن در بین مشتریانش همچنان طنین انداز است این روزها حال و روز خوشی ندارد و بدلیل شرایط تحریمی دچار افت صادرات شده و اقبال خریداران خارجی برای خرید از بورس کالا به شدت افت کرده است. افت صادرات در ماههای اخیر موجب نگرانی بسیاری از تولیدکنندگان داخلی شده و یکی از دلایل ان نیز سازوکار عرضه های صادراتی در شرایط تحریمهاست چرا که خریدار خارجی به دلیل شرایط تحریمی کشور و مشکلات بانکی دیگر راغب به خرید قیر ایران نبوده و بدنبال جایگزین کردن قیر مورد نیاز خود از دیگر کشورهای منطقه است.

چرا کاسبان تحریم نگران‌خروج قیر صادراتی از بورس هستند ؟
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران قیر ایران با صادرات بیش از سه میلیون تن در سال که آوازه آن در بین مشتریانش همچنان طنین انداز است این روزها حال و روز خوشی ندارد و بدلیل شرایط تحریمی دچار افت صادرات شده  و اقبال خریداران خارجی برای خرید از بورس کالا به شدت افت کرده است. 

 

افت صادرات در ماههای اخیر موجب نگرانی بسیاری از تولیدکنندگان داخلی شده و یکی از دلایل ان نیز سازوکار عرضه های صادراتی در شرایط تحریمهاست چرا که خریدار خارجی به دلیل شرایط تحریمی کشور و مشکلات بانکی دیگر راغب به خرید قیر ایران نبوده و بدنبال جایگزین کردن قیر مورد نیاز خود از دیگر کشورهای منطقه است. 

 

در همین حال شریعتمداری وزیر رفا ه با دغدغه جدی و درست تهدیدهای اشتغال این صنعت  با اقدامی به موقع و قابل تحسین به فوریت نامه ای را برای بیژن زنگنه وزیر نفت می نویسد و در آن عنوان می کند ادامه وضعیت فعلی و محدود بودن خریداران قیر ایران، بایستی برای نجات صنعت قیر کشور و جلوگیری از دست دادن بازارهای صادراتی فروش قیر از راهکاری منطقی و متناسب با شرایط و در اختیار شرکت های تولید کننده قرار بگیرد.

 

اینکه کشور در شرایط خاصی قرار دارد بر همگان روشن است و این اقدام از سوی دو وزیر کارکشته دولت تدبیر و امید نشان از عزم جدی دولت برای حفظ اشتغال این صنعت و تداوم صادراتی قیر  کشور حکایت دارد .
حال در این بحبوحه علمداران رانت خواران و کاسبان تحریم با انحاء و روشهای مختلف وًنگران از دست دادن بازار خاص این حصول هر روز به مخالفت با این تصمیم برخاسته اند و جالب اینکه این طیف از گروه تولیدکنندکان اصلی و صاحبان دغدغه های جدی فعلی نیستند.
اقایان اجازه دهید تولیدکنندکان واقعی با معیارهای تخصصی موضوع را در شرایط تحریمها مدیریت نمایند.

 

در خاتمه سوال این است اگر این صنعت متوقف و اشغال ان از بین برود نوک حمله های شما کجا را نشانه خواهد گرفت؟

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر