کد خبر: 58829
A

درخواست برنجکاران برای لغو ممنوعیت کشت با توجه به بارش‌ها در خوزستان

رئیس انجمن برنج خوزستان گفت: با توجه به بارش نزولات الهی و پر شدن سدهای کشور، انتظار می‌رود تا دید مسولان کشور به بحث ممنوعیت کشت برنج تغییر پیدا کند و به برنجکاران اجازه کشت داده شود.

درخواست برنجکاران برای لغو ممنوعیت کشت با توجه به بارش‌ها در خوزستان

به گزارش دیده بان ایران؛ محمد سواری با اشاره به بهبود وضعیت ذخایر آبی استان، اظهار کرد: امسال شرایط بارشی با سال‌های گذشته متفاوت است و وضعیت ذخایر آبی استان در مقایسه با دوره‌های قبل بسیار بهبود پیدا کرده است.

وی افزود: با توجه به این بارش‌ها و پر شدن سدهای کشور، انتظار می‌رود تا دید مسولان کشور به بحث ممنوعیت کشت برنج تغییر پیدا کند و به برنجکاران اجازه کشت داده شود.

رئیس انجمن برنج خوزستان تصریح کرد: به منظور استفاده بهینه و صرفه‌جویی در مصرف آب، کشاورزان به سمت و سوی کشت خشکه‌کاری هدایت شده‌اند و در این زمینه اقداماتی انجام گرفته است تا کشاورزان از بذرهایی با عمر کوتاه‌تر و مصرف آب کمتر استفاده کنند.

سواری ادامه داد: باید اقداماتی در راستای افزایش بهره‌وری در کشت برنج انجام بگیرد تا به جای تقابل برنجکاران و مسولان و صبحت‌های مطرح‌شده برای ممنوعیت کشت این محصول، بر روی دانش کشاورزان تمرکز و آن را تقویت کرد تا شاهد افزایش بهره‌وری در مصرف آب برای کشت برنج باشیم و کشاورزان نیز به این مسائل با دید بهتری نگاه کنند.

وی با بیان اینکه برنجکاری در فصل پاییز و تابستان به بهبود وضعیت اشتغال کمک می‌کند، خاطرنشان کرد: می‌توان با اندکی هدفگذاری و برنامه‌ریزی‌های دقیق بسیاری از افراد را در این شغل مشغول به کار کنیم زیرا اشتغال در بحث برنج می‌تواند به کاهش نرخ بیکاری کمک شایانی کند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر