کد خبر: 58852
A
معصومه آقا پور عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

با اعتماد به جوسازی فضای مجازی به نظام بانکی لطمه نزنیم/ پذیرش شایعات یعنی آسیب زدن به خودمان

برخی اخبار مبنی وجود مشکل در بانک آینده باعث شده بسیاری از سپرده‌گذاران با مراجعه به شعب از وضعیت بانک جویا شوند. این در حالی است که مقامات مسئول نظام بانکی، وجود هر گونه در بانک آینده را تکذیب کرده‌اند.

با اعتماد به جوسازی فضای مجازی به نظام بانکی لطمه نزنیم/ پذیرش شایعات یعنی آسیب زدن به خودمان

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ معصومه آقاپورعلیشاهی در گفت‌وگویی، در مورد شایعاتی مبنی بر ورشکستگی برخی بانک‌ها عنوان کرد:‌ این مشکل باید از دو سوی مورد بررسی قرار بگیرد، ابتدا نحوه شفاف‌سازی وضعیت مالی بانک‌هاست و دومین مورد، نحوه برخورد با انتشار شایعات در فضای مجازی است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: دولت باید ماهانه گزارش‌هایی از صورت وضعیت مالی بانک‌ها ارائه دهد تا از این طریق اطلاعات بانک‌ها شفافیت‌سازی شود تا مردم به اطلاعات دست و پا شکسته و  کذب روی نیاورند.

وی زود باور بودن مردم را یکی از مشکلات حال حاضر فضای مجازی عنوان کرد و افزود: متاسفانه افراد سودجو در فضای مجازی با انتشار اخبار کذب سعی در جلب اطمینان مردم کرده و آنها را فریب می دهند. مردم باید در خصوص اخباری که از فضای مجازی بدون منبع موثق دریافت می‌کنند تحقیق کرده، آنگاه نسبت به آن موضوع اقدام کنند.

نماینده مردم شبستر در مجلس، با اشاره به شایعه منتشر شده از ورشکستگی بانک آینده اظهار کرد: مردم در این مورد باید با روابط عمومی و یا بخش مالی بانک تماس گرفته و از صحت خبر مطلع شوند؛ نه اینکه با اعتماد به جوسازی فضای مجازی لطمه به نظام اقتصادی کشور و در واقع به خودشان لطمه و آسیب بزنند.

آقاپورعلیشاهی با بیان اینکه فضای مجازی به خاک‌ریزی برای دشمن در جهت جنگ رسانه‌ای و ایجاد ناامیدی تبدیل شده است، تصریح کرد: متاسفانه ما نیز این فضا را به دلیل اشتباهات خاص و تصمیم‌گیری‌های عجولانه در اختیار دشمن قرار داده‌ایم و برای دفاع هیچ ابزار و اهرمی وجود نداریم؛ زیرا  ما تصور می‌کنیم که می‌توانیم فضای مجازی را نیز به شیوه سنتی کنترل کنیم، این در حالی است که فضای مجازی یک تکنولوژی جدید با ابزارهای جدید است.

منبع: روابط عمومی بانک آینده 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر