کد خبر: 58867
A

استیضاح وزیر نیرو در دستور کار کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی قرار گرفت

رئیس کمیسیون کشاورزی ضمن اعتراض به آلودگی محیطی نیروگاه شهید سلیمی، گفت: تاکنون چندین بار از طریق تذکر، سوال و استیضاح از وزرای نیرو و نفت پیگیر ماجرای نیروگاه شهید سلیمی و مصرف سوخت مازوت بودیم. وی همچنین خبرداد، استیضاح وزیر نیرو هفته آینده کلید خواهد خورد.

استیضاح وزیر نیرو در دستور کار کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی قرار گرفت

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ نیروگاه شهید سلیمی نکا یکی از بزرگترین نیروگاه های کشور محسوب می شود. این نیروگاه از نوع سیکل ترکیبی است که سوخت اصلی آن گاز طبیعی می باشد. در سال های گذشته و به بهانه سرمای زمستان، سوخت این نیروگاه از گاز طبیعی به مازوت تغییر پیدا کرد. اما قرار بود پس از راه اندازی خط انتقال گاز دامغان به نکا، مشکل مصرف سوخت مازوت برای همیشه برطرف شود. این در حالی است که مسله مصرف سوخت مازوت همچنان پابرجاست که مشکلات بسیاری از جمله باران های اسیدی را هم بر رویسلامت مردم و هم محیط زیست شهرها و روستاهای نکا ایجاد کرده است. 

علی محمد شاعری، نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه درباره وضعیت این نیروگاه و پیگیری های انجام شده به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: تاکنون چندین بار از طریق تذکر، سوال و استیضاح  از وزرای نیرو و نفت پیگیر ماجرای نیروگاه شهید سلیمی و مصرف سوخت مازوت بودیم. با رئیس کمیسیون انرژی نیز جلساتی برگزار کرده‌ایم. همچنین برای حل مشکل سوخت مازوت بصورت مکاتبه ای نیز پیگیری های متعددی انجام شد. 

پیگیری های ما در حال انجام است و تمام تلاش خودمان را به عمل می آوریم تا مصرف سوخت مازوت را در این نیروگاه به حداقل میزان ممکن برسانیم.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تذکرات متعدد داده شده به وزارت نیرو در خصوص تغییر سوخت مازوت نیروگاه نکا گفت: در هفته آینده جلسه مشترکی با وزیر نفت، وزیر نیرو و کمیسیون کشاورزی برگزار خواهد شد. در همین رابطه استیضاح وزیر نیرو را نیز امضا کرده ام و وی باید پاسخگو باشند. 

این نماینده مجلس با ابراز ناراحتی از مشکلات ایجاد شده برای مردم نکا گفت: به شدت در حال پیگیری هستیم تا مصرف سوخت این نیروگاه را کاهش دهیم، چون هم اقتصاد و هم محیط زیست این منطقه را به مخاطره انداخته است.

مشکل سوخت نیروگاه نکا  قرار بود با افتتاح خط انتقال گاز دامغان به نکا در مرداد یا شهریور سال 96 برطرف شود، اما این نیروگاه همچنان از سوخت مازوت مصرف می کند.

منبع: اقتصاد

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر