کد خبر: 58961
A

اپل مشکل «فیس تایم گروهی» را حل کرد / به روزرسانی جدید تا هفته آینده ارائه می شود

شرکت اپل مشکل فیس تایم گروهی را حل کرد. این اقدام پس از آن رخ می دهد که ماجرای نقض امنیتی این برنامه حتی صدای سناتورهای ایالات متحده را هم دراورده بود.

اپل مشکل «فیس تایم گروهی» را حل کرد / به روزرسانی جدید تا هفته آینده ارائه می شود

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ شرکت اپل  مشکل فیس تایم گروهی را حل کرد. این اقدام پس از آن رخ می دهد که ماجرای نقض امنیتی این برنامه حتی صدای سناتورهای ایالات متحده را هم دراورده بود.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، فیس تایم گروهی یک مشکل نرم افزاری جدی را تجربه کرد که بر اساس آن اتصال تماس های گروهی حتی بدون آن که کاربر این تماس ها را بپذیرد امکان پذیر شده بود. مشکلی که منجر به استراق سمع از کاربران بدون اطلاع آنان می شد.

اکنون اپل اعلام کرده که مشکل فیس تایم گروهی را حل کرده است و انتظار می رود یک بروز رسانی جدید برای فعال سازی فیس تایم گروهی تا هفته آینده معرفی شود.

این شرکت در بیانیه ای اعلام کرد که این آسیب پذیری را روی سرورهای خود برطرف کرده و به روزرسانی نرم افزاری را برای فعال سازی مجدد فیس تایم گروهی فعال کرده است که تا هفته آینده عرضه خواهد شد. افزون بر این اپل از همه کاربرانی که تحت تأثیر این مشکل قرار گرفتند عذرخواهی کرد.

این اشکال یک دریچه سیاه دیگر برای یکی از شرکتهای سیلیکون ولی  بود که خود را در تلاش برای محافظت از اطلاعات کاربران نشان می دهند. مدیر عامل شرکت اپل؛ تیم کوک بارها از قوانین حفظ حریم خصوصی حمایت کرده و با شرکت هایی که از داده های کاربران برای ایجاد تبلیغات شخصی استفاده می کنند، انتقاد کرده است.

افزون بر این ها اپل از خانواده تامپسون برای کشف این اشکال تشکر کرد. درواقع پسر خانواده تامپسون؛ مایکل تامپسون نخستین فردی بود که این مشکل را کشف کرد و گزارش کرد.

شرکت اپل در بیانیه ای گفت: "ما امنیت محصولات خود را بسیار جدی می گیریم و متعهد به ادامه اعتماد مشتریان اپل در مسیر حرکتمان هستیم."

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر