کد خبر: 59418
A

آستان قدس رضوی از نشان استاندارد جدیدی رونمایی کرد

همزمان با دهه فجر موسسه کیفیت رضوی با بهره برداری از پروژه «نان طیب» نشان استاندارد برای انواع کالاها و محصولات خود با عنوان «طیب» به تولیدکنندگان مختلف در سراسر کشور معرفی کرد.

آستان قدس رضوی از نشان استاندارد جدیدی رونمایی کرد

به گزارش دیده بان ایران؛ مدیرعامل موسسه کیفیت رضوی روز یکشنبه در آیین راه اندازی این پروژه با حضور تولیت آستان قدس رضوی در مرکز مشهد گفت: پنج ویژگی برای نشان طیب در نظر گرفته شده که باید محصول مورد نظر دارای این ویژگی ها شامل پاکی، سلامت، اصالت، برکت و طیب باشد و مبتنی بر این ویژگی ها استاندارد برای محصولات مختلف تعریف می شود. 
حسین زمانی افزود: موسسه کیفیت رضوی از ابتدای امسال راه اندازی شد و ایده اصلی آن طراحی و استقرار نشان طیب در سطح ملی و بین المللی است. این کار مشابه نشان 'حلال' است که توسط کشور مالزی استقرار یافت اما تفاوت هایی با آن نشان دارد که بیشتر به معنا و مفهوم طیب در قرآن بازمی گردد. 
وی ادامه داد: موسسه کیفیت رضوی در واقع سه هدف شامل اعطای نشان طیب برای محصولات یا خدمات، رتبه بندی سازمانها و شرکتها، صیانت از نشان طیب، جریانسازی علمی و شبکه سازی اجتماعی را دنبال می کند. 
مدیر عامل موسسه کیفیت رضوی گفت: پروژه 'نان طیب' در ادامه یک پروژه تحقیقاتی دو ساله توسط این موسسه شکل گرفته بدین ترتیب که مدل تولید نان طیب با در نظر گرفتن استاندارد کیفی از مزرعه تا سفره تدوین شده است. 
وی افزود: در ابتدا طی قراردادی با مجتمع های پخت نان که آمادگی اجرای پروژه 'نان طیب' را دارند این پروژه اجرا می شود و طبق تفاهم نامه مجتمع ها باید در دوره ای شش ماهه تمام الزامات مدنظر موسسه کیفیت رضوی را برای تولید نان رعایت کنند. برای پشتیبانی از این جریان 'شورای تخصصی نان طیب' با اهداف به روزرسانی نشان طیب و تجاری سازی آن در جامعه با حضور افراد دارای مرجعیت علمی در سطح ملی ایجاد شده که ضمن تصویب و اصلاح مدل نان طیب، تا فرایند پیاده سازی آن را راهبری کنند. 
او ادامه داد: همچنین یک گروه کارگزاری برای ارتباط با مجتمعها ایجاد شده که الزامات اعطا و صیانت از نشان طیب، بازرسی، ارزیابیهای لازم برای اعطای نشان و تمدید آنها را بر عهده دارد. 
زمانی گفت: هر کدام از موسسات و شرکتهای تولیدی و خدماتی که شاخصهای نشان طیب را رعایت کنند آن را دریافت و به عنوان الگویی برای سایر شرکتهای مشابه در کل کشور معرفی می شوند. نشان طیب در همه حوزه ها قابل تعریف بوده بطوری که هم اینک موسسه کیفیت رضوی پیرامون 15 موضوع برای دریافت نشان طیب در حال تحقیق و پژوهش است. 
وی افزود: موسسه کیفیت رضوی تلاش می کند نشان طیب را در همه بخشهای زندگی مردم تسری دهد و درصدد است تا هر ماه یک پروژه با نشان طیب را معرفی کند که از جمله آن 'کتاب کودک طیب یا رستوران طیب' است. 
'موسسه کیفیت رضوی' با هدف ارتقای کیفیت سبک زندگی بر اساس معیارهای اسلام ناب محمدی ردیبهشت 1397 تأسیس شد. موسسه این هدف را از طریق طراحی الگوهای ارزیابی کیفیت و رتبه بندی بر اساس مبانی اسلام و تجاری ‌‌سازی 'نشان طیب' به ‌عنوان برترین نشان کیفیت پیگیری می‌کند. 'طیب' نشانی است که به کالاها و خدمات متقاضی و واجد شرایط اعطا می‌ شود. 
فعالیتهای موسسه توسط شبکه‌های منسجم و متعدد علمی و اجرایی در قالبهای شبکه همکاری تحقیقاتی، شبکه همکاری تبلیغاتی و شبکه همکاری کارگزاری پیگیری می شود. /ایرنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر