کد خبر: 59728
A

ویلا سازی ممنوع/ هرگز شالیزارهای رشت خانه نمی‌شوند

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رشت گفت: شالیزارها محل تولید برنج برای تأمین امنیت غذایی کشور هستند و به هیچ کسی اجازه داده نمی‌شود رؤیای ساخت خانه را در این اراضی در سر بپروراند.

ویلا سازی ممنوع/ هرگز شالیزارهای رشت خانه نمی‌شوند

به گزارش دیده بان ایران؛ مسعود اسدی‌پرور، با بیان این‌که شهرستان رشت بزرگترین شهرستان برنج خیز کشور است و ۱۱ درصد برنج مورد نیاز کشور در این شهرستان تولید می‌شود، گفت: با هرگونه تغییر کاربری مزارع برنج این شهرستان به شدت برخورد می‌شود و خارج از طرح هادی به هیچ متقاضی مجوز ساخت خانه و یا هرگونه تغییر کاربری دیگری داده نمی‌شود.

وی افزود: شالیزارهای شهرستان رشت از سرمایه‌های ارزشمند کشور محسوب می‌شوند و حفاظت از آنها وظیفه همگانی است تا امنیت غذایی کشور بیش از بیش تأمین شود.

اسدی‌پرور با بیان این‌که با هرگونه توسعه طرح هادی در روستاهای شهرستان رشت مخالف هستیم، خاطرنشان کرد: پیشنهاد شده است در تغییر کاربری طرح‌های هادی که شامل مسکونی، شالیزار، باغ و صنعتی است، جهاد کشاورزی بتواند در بخش باغ و شالیزارها موجود در طرح‌های هادی ورود کند.

وی با بیان این‌که در شهرستان رشت یکی از با کیفیت‌ترین برنج‌های کشور تولید می‌شود و ما باید امکان تولید این محصول را برای آیندگان نیز حفظ کنیم و اجازه ندهیم جای تولید محصولات کشاورزی به خوش گذرانی خانه‌های دوم متقاضیان دیگر استان‌ها تبدیل شود، تصریح کرد: خوشبختانه ساخت‌وساز خانه‌های دوم هموطنان که اغلب به دلیل آلودگی هوا و یا کم آبی از دیگر استان‌ها به گیلان می‌آیند، در شهرستان کمتر شده است.

مدیر جهاد کشاورزی رشت گفت: برای جلوگیری از تغییر کاربری به همه روستاها و شهرهای شهرستان رشت نظارت مستمر می‌شود تا شاهد هیچ گونه تخلفی در بروز تغییرکاربری‌ها نباشیم و این نظارت‌ها در مرکز رشت بیشتر است، زیرا بیش از دیگر مناطق مورد وسوسه ویلاسازی ها قرار می‌گیرد./ ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر