کد خبر: 59819
A

مازندران برفی می شود

هواشناسی مازندران با انتشار اطلاعیه ای از سرد شدن هوای استان طی روزهای آینده با ورود سامانه بارشی خبر داد و اعلام کرد که دمای هوا در بعضی مناطق تا 8 درجه سانتی گراد کاهش خواهد یافت.

مازندران برفی می شود

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ هواشناسی مازندران با توجه به تحلیل آخرین نقشه ها پیش بینی کرد که از روز سه شنبه جریانات سرد شمالی ابتدا از مناطق غربی وارد و به تدریج به مناطق مرکزی و شرقی سرایت می کند و مردم مازندران نیز شاهد بارش باران، کاهش محسوس دمای هوا و وزش باد گاهی شدید خواهند بود.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی مازندران در این باره گفت: سامانه سرد تا صبح چهارشنبه در مازندران باقی خواهد ماند و بارندگی در مناطق غرب و مرکز مازندران از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود.

احمد اسدی با هشدار نسبت به احتمال آبگرفتگی معابر و خیابان ها بویژه در مناطق غربی، افزود: در این مدت در ارتفاعات بارش ها به صورت برف بوده و امکان یخزدگی سطح جاده ها در محورهای کوهستانی وجود دارد.

وی وضعیت دریای خزر را برای روز سه شنبه مواج توصیف و پیش بینی کرد که ارتفاع امواج در فراساحل به حدود 2 متر برسد که برای فعالیت دریایی از جمله ماهی گیری و گردسشگری مناسب نیست. 

معاون هواشناسی مازندران گفت: دمای هوا هم در روز سه شنبه (فردا) نسبت به امروز 4 تا 8 درجه کاهش خواهد داشت و در مناطق کوهستانی نیز دمای زیر صفر پیش بینی می شود.

وی افزود: از ظهر روز چهارشنبه تا پایان هفته آسمانی صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش تدریجی دما پیش بینی می شود و ممکن است شهروندان در ساعاتی از روز شاهد بارش های پراکنده بخصوص در ارتفاعات باشند.

در حال حاضر دمای هوای ساری مرکز استان با 19درجه سانتیگراد گرم ترین و بلده با 5 درجه بالای صفر سرد ترین نقاط استان مازندران هستند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر