کد خبر: 60055
A

پیشنهاد نمایندگان برای پرداخت 14 میلیارد دلار اعتبار کالاهای اساسی در قالب یارانه نقدی به مردم

نمایده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان درصدد هستند تا 14 میلیارد دلار تخصیص یافته به کالاهای اساسی در بودجه به جای اینکه در اختیار یک تعداد دلال و بازرگان قرار گیرد در قالب یارانه نقدی به مردم پرداخت شود.

پیشنهاد نمایندگان برای پرداخت 14 میلیارد دلار اعتبار کالاهای اساسی در قالب یارانه نقدی به مردم

به گزارش دیده بان ایران؛ احمد علیرضابیگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، گفت: عزم نمایندگان بر این است تا درمورد موضوع تخصیص 14 میلیارد دلار به تامین کالاهای اساسی این میزان اعتبار به عنوان یارانه نقدی در اختیار مردم قرار گیرد. 

وی افزود: بنای نمایندگان بر این است تا به جای اینکه این پول در اختیار  تجارت‌های انحصاری که کیسه‌های بزرگی برای آن دوخته شده قرار گیرد در قالب یارانه و به طور مستقیم به مردم پرداخت شود تا مردم بتوانند خودشان اقتصادشان را مدیریت کنند.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این لفت و لیس‌هایی که  در رابطه با تخصیص ارز به کالاهای اساسی صورت می‌گیرد عملا باعث می‌شود که از این مبلغ 30 درصد به مردم برسد و 70 درصد آن در مسیر راه تلف شود به دست مردم نرسد و به جیب دلالان و واسطه‌گران برود. 

علیرضابیگی خاطرنشان کرد: اعتقاد نمایندگان بر این است که مردم خودشان می‌توانند اقتصادشان را مدیریت کنند و نگاه قیم مآبانه دولت باید خاتمه پیدا کند. 

وی در پایان افزود: اگر این پیگیری‌ها نتیجه دهد و موضوع پرداخت 14 میلیارد دلار اعتبار کالاهای اساسی در قالب یارانه نقدی به مردم عملیاتی شود این موضوع نیز مورد پیگیری قرار خواهد گرفت که سوخت هم با قیمت واقعی عرضه شود و مابه‌التفاوت آن نیز به مردم پرداخت شود. 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر