کد خبر: 60105
A

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس : عسگراولادی نخواسته که ارز صادراتی را وارد کشور کند

محمد حسینی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به مشکلات انتقال پول از خارج به کشور می گوید با وجود سختی هایی که برای انتقال پول وجود دارد اما انجام این مهم غیرممکن نیست و عسگراولادی نخواسته که ارز صادراتی را وارد کشور کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس : عسگراولادی نخواسته که ارز صادراتی را وارد کشور کند

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛محمد حسینی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفت‌وگویی، با اشاره به اینکه عسگراولادی در توجیه عدم وارد کردن بیش از ۱۶٫۵ میلیون یورو ارز صادراتی به کشور به ناشناس بودن سامانه نیما برای کشورهای طرف معامله اشاره کرد، گفت: علت عدم انتقال ارز در مشکلات سیاست های پولی بین ایران و سایر بانک های خارجی است.

مصوبه مجلس برای ورود ارز صادراتی به کشور

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با بیان اینکه انتقال پول به کشور دشوار است، ادامه داد: با وجود مشکلات در انتقال پول خیلی از صادرکنندگان می توانستند پول هایشان را منتقل کنند، اما دست به این کار نزدند.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس دهم شورای اسلامی بیان داشت: از آنجایی که شاهد عدم انتقال ارزهای صادراتی به کشور هستیم، روز پنج شنبه در زمان بررسی لایحه بودجه سال ۹۸ در صحن علنی مصوب کردیم، در صورتی صادرکننده از معافیت مالیاتی و ارزش افزوده برخوردار می شود که منابع ارز خود را وارد کشور کند.

وی با بیان اینکه این مصوبه اهرم تشویقی محسوب می شود، گفت: شروط معافیت مالیاتی مشوقی است تا هم ارز صادراتی به کشور برگردد و هم نیاز ارزی برای واردات تامین شود.

معافیت مالیاتی تنها ابزار دست مجلس و دولت است

حسینی ، در این باره که اندازه مشوق معافیت مالیاتی باعث ایجاد انگیزه برای وارد کردند ارز صادراتی به کشور می شود، عنوان کرد: در شرایط کنونی کشور، این روش تنها ابزار دست مجلس و دولت بوده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس با قبول اینکه تبادل بانکی ایران و کشورهای خارجی با مشکل مواجه است، اظهار داشت: در مورد ارز صادراتی عسگراولادی باید گفت هر چند وارد کردن ارز به کشور سخت و هزینه بر است اما امکان پذیر بوده با این حساب برآورد بنده این است که ایشان نخواستند ارز را وارد کشور کنند./خانه ملت

 

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر