کد خبر: 60227
A

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی:وزارت صمت تولید را از بن بست خارج کرده است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان می کند، اقدامات وزارت صمت در چند ماه گذشته موجب شده روند تولید از بن بستی که به وجود آمده بود و همه از آن احساس خطر می کردیم، خارج شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی:وزارت صمت تولید را از بن بست خارج کرده است

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ عبدالله رضیان با بیان اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت در جهت تامین نیازهای ارزی تولید کنندگان کمک فراوانی را انجام داده و روند عملکرد وزارت صمت در چند ماه گذشته روند مثبت و خوبی بوده است، با اشاره به شرایط ناهماهنگ بین المللی، اظهار داشت: آقای رحمانی در یک مقطع بسیار سخت مسئولیت این وزارتخانه را به عهده گرفتند. ایشان از لحاظ شخصیتی، روحیه کارگشایی دارد و از زمان پذیرش مسئولیت پیگیر مسائل و مشکلات بوده است. یکی از مشکلات جدی بحث واحدهای تولیدی و مشکلات آنها و تامین نقدینگی این واحد ها است.

تفویض اختیارات استانی و تمرکز زدایی اقدامی ارزشمند بود

نماینده مردم قائمشهر، سواد کوه، جویبار، سیمرغ و سواد کوه شمالی افزود: در حال حاضر اقدام وزارت صمت مبنی بر تفویض اختیار به سازمان های استانی درخصوص تایید ثبت سفارش و رفع تمرکز آن و نیز معافیت ثبت سفارش واردات برخی مواد اولیه کمک موثری به تولید در کشور است. 

وی افزود: اینگونه موارد در سیاست گذاری ها باعث شده روند تولید از بن بستی که به وجود آمده بود خارج شود.

مشکلات ارزی شرایط صنعت را چالش برانگیز کرده است

وزارت صمت در جهت تامین نیازهای ارزی تولید کنندگان کمک فراوانی را انجام داده و روند وزارت صمت در چند ماه گذشته روند مثبت و خوبی بوده است اما نیاز به زمان دارد و مساله دیگر این است که شرایط فعلی ممکن است چالش برانگیز باشد و یک سری از مشکلات ممکن است ایجاد شود و امیدواریم که شرایط ارزی بهتر و مشکلات کمتر شود. 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درخصوص تسهیل ورود مواد اولیه به کشور با بهره مندی از فرصت انتقال بدون ارز و تسهیل فرآیند ترخیص مواد اولیه بنگاه های تولیدی از گمرک که از جانب وزرات صمت در چند ماه گذشته انجام شده گفت: مجموعه ای از اقدامات در این راستا انجام شده است. در چند ماه گذشته در وزارت صمت کارگروهی به منظور آنالیز واحد ها ایجاد شده و اینها اقدامات مثبتی است که می تواند ثمره و نتیجه خوبی برای حفظ وضعیت موجود واحدهای تولیدی در شرایط سخت فعلی داشته باشد.

 

ترخیص مواد اولیه تکنولوژیک از گمرکات اقدام مثبت وزارت صنعت است

نماینده مردم قائمشهر، سواد کوه، جویبار، سیمرغ و سواد کوه شمالی افزود: در چند ماه گذشته وزارت صمت اقدامات موثری را در راستای ترخیص مواد اولیه از گمرک انجام داده که این کالاها عمدتا در حوزه تکنولوژی و مواد اولیه بوده و تلاش های خوبی در این زمینه انجام شده است. همچنین معاونت های جوانی که در چند ماه گذشته منصوب شده اند روحیه کارگشایی دارند و در حال ظرفیت سازی هستند. 

رضیان درخصوص معافیت ثبت سفارش واردات برخی مواد اولیه و قطعات مورد نیاز تولید در چند ماه اخیر گفت: معافیت ثبت سفارش واردات برخی مواد اولیه که از پیگیری های وزارت صمت نتیجه شده اقدامی موثر و مثبت است زیرا مجموعه ای از موانع مربوط به موضوع نحوه ثبت سفارش و موارد دیگر باعث شده بود که تولیدکنندگان با موانع جدی روبر شوند و این اقدام یک اقدام راهگشا است.

وزیر صنعت پاسخگوی ۱میلیون خودروی ثبت سفارش شده از دوره قبلی است

وی گفت: با تمام علاقه ای که به وزیر صمت پیشین داریم اما مجموعه ای از اتفاقات در زمان وزارت سابق افتاد که تقریبا موجب به هم پاشیدگی در وزارت صنعت شد و حال، وزیر جدید باید این امور را سامان دهد، مثلا درخصوص ثبت سفارش 1 میلیون خودرو مشکلات جدی در صنعت خودرو ایجاد نموده بودند و مسائل عدیده ای را به وجود آورده است. به عبارتی مجموعه ای از سیاست گذاری های نادرست در زمان گذشته وجود داشته که در حال حاضر باید وزیر جدید یعنی آقای رحمانی آنها را ساماندهی کند. 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: با توجه به شرایط کشور ممکن است آقای رحمانی و وزارتخانه با چالش هایی مواجه شوند کما اینکه باید پاسخگو هم باشند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر