کد خبر: 60362
A

اختصاص ۵ هزار میلیارد تومان به کمیته امداد و بهزیستی

نمایندگان مجلس با اختصاص پنج هزار میلیارد تومان به کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی از سوی بانک مرکزی به صورت تسهیلات قرض‌الحسنه موافقت کردند.


اختصاص ۵ هزار میلیارد تومان به کمیته امداد و بهزیستی

به گزارش دیده بان ایران؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز(چهارشنبه) در ادامه بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه ۹۸، بند (ب) تبصره ۱۶ این لایحه را تصویب کردند.

بر این اساس، در اجرای بند (ب) ماده (۸۳) قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه و ماده (۵۲) قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور،بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است از طریق بانک‌های عامل مبلغ پنجاه هزار میلیارد (۵۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال مانده سپرده‌های قرض‌الحسنه بانکی و رشد مبلغ مزبور را به تفکیک سی و پنج ‌هزار میلیارد (۳۵.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰)ریال به کمیته امداد امام خمینی(ره) و پانزده هزار میلیارد (۱۵.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰)ریال به سازمان بهزیستی کشور با معرفی دستگاه‌های ذی‌ربط به مددجویان و کارفرمایان طرح‌های اشتغال مددجویی با اولویت زنان سرپرست خانوار به صورت تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت کند.

در صورتی که هر یک از دستگاه‌های مذکور نتوانند به هر میزان سهمیه تسهیلات خود را تا پایان آذرماه سال ۱۳۹۸ استفاده کنند، سهمیه مذکور به دستگاه دیگر تعلق می‌گیرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر