کد خبر: 60985
A
زهرا ساعی، نماینده تبریز:

ارائه کالابرگ الکترونیکی ارتباطی با اقتصاد کوپنی ندارد

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: خانه ملت به دنبال سازوکاری است که مردم برای تهیه مایحتاج‌شان درگیر صف نشوند.

ارائه کالابرگ الکترونیکی ارتباطی با اقتصاد کوپنی ندارد

به گزارش دیده بان ایران؛ زهرا ساعی در مورد ارائه کالابرگ الکترونیکی به مردم برای دریافت کالاهای اساسی گفت: آن چه که در دولت تصمیم‌گیری شد و مجلس هم مصوب کرد در واقع برای مقابله با تحریم‌هایی که بر کشور اعمال شده و در آینده نزدیک هم بیشتر می‌شود، است.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: گفته می‌شود که تحریم‌ها تشدید خواهد شد در اینصورت ما برای تهیه کالاهای اساسی به مشکل می‌خوریم؛ ارائه کالابرگ‌های الکترونیکی به نوعی تدابیری است که دولت انجام می‌دهد و هیچ ربطی به اقتصاد کوپنی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: ارائه کالابرگ‌های الکترونیکی شیوه جدیدی است برای اینکه بتوانیم در شرایط حساس مدیریت درستی داشته باشیم.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: کالا برگ‌های الکترونیکی در شرایط تحریم بسیار مهم است بخصوص برای قشر متوسط رو به پائین که در این اوضاع و احوال دسترسی‌شان به کالاهای اساسی باتوجه به وضعیتی که دارند کمتر خواهد شد.

وی با بیان اینکه باید در این شرایط حواسمان به قشر آسیب‌پذیر باشد، گفت: افراد در طبقات متوسط رو به پائین باید احساس کنند که پشتوانه‌ای برای تهیه مایحتاج اساسی خود دارند و خیالشان راحت باشد.

این عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ارائه کالابرگ الکترونیکی و کارهایی از این قبیل برای این است که برای شرایط تحریمی کشور تدبیری داشته باشیم و افراد بتوانند به راحتی اقلام خود را تهیه کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا افراد با دریافت این کالابرگ‌های الکترونیکی باید مانند سیستم کوپنی منتظر اعلام زمان دریافت کالاها باشند یا اینکه هر زمان می‌توانند مایحتاج خود را تهیه کنند،‌ بیان کرد: مجلس به دنبال سازوکاری است که مردم درگیر صف نشوند.

ساعی یادآور شد: برای بحث گوشت دیدیم که چه صف‌های طولانی تشکیل شد و مردم چقدر اذیت شدند؛ پیشنهاد ما به دولت این است که دریافت کالاهای اساسی از طریق کالابرگ‌های الکترونیکی به این صورت نباشد.

وی تاکید کرد: باید ساختاری را فراهم کنیم که مردم به راحتی بتوانند اقلام مورد نیاز و اساسی خود را بدون تشکیل صف دریافت کنند بالاخره در صف‌های گوشت مشاهده کردیم چه اتفاقاتی افتاد و چه تخلفاتی صورت گرفت به هیچ عنوان پسندیده نیست مردم آنچه را که نیاز دارند، اینگونه تهیه کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه باتوجه به اینکه بازگشت مجدد تحریم‌ها برای کشور مشکلاتی ایجاد کرد آیا بهتر نبود از همان روزهای نخست چنین شیوه‌هایی را اتخاذ می‌کردیم که مقاطعی شاهد کمبود کالاها و نگرانی‌های مردم نباشیم، اظهار داشت: ارائه چنین طرحی برای همین موضوع است که مشکلات پیچیده‌تر نشود.

وی خاطر نشان کرد: به هرحال سال ۹۸ مشکلات و معضلات ما باتوجه به تحریم‌های ظالمانه بیشتر خواهد شد؛ گفته می‌شود مراودات بانکی محدود و فروش نفت هم سخت می‌شود، مشخص است که عرصه بر ما تنگ‌تر و معظلات و مشکلات هم گسترده‌تر از قبل می‌شوند.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هنگامی که چنین شرایطی برای آینده کشور عنوان می‌شود عقل سالم حکم می‌کند که در داخل کشور خودمان را برای مقابله آماده کنیم.

وی تاکید کرد: تغییر مدیریت در شیوه اداره کشور به این معنا نیست آن چه که تاکنون در کشور انجام شده غلط بود است بلکه باتوجه به شرایط پیش آمده باید خودمان را تغییر دهیم.

این عضو کمیسیون اجتماعی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران همیشه به فکر استقلال و سربلندی مردمش بوده است، بیان کرد: ایران یک شرایطی را پذیرفته است و یکسری اهدافی را مد نظر دارد که بسیار برایش مهم است.

وی تاکید کرد: شیوه‌هایی را برای خودمان انتخاب کرده‌ایم که بسیار مهم هستند و بر پایه اهدافی که داریم زندگی می‌کنیم؛‌ برای هر کدام از ما استقلال، پیشرفت و توسعه کشور مهم و ارزشمند است.

ساعی گفت: برای همین اهداف است که از سوی آمریکا تحت فشار قرار می‌گیریم، حتی این کشور اروپایی‌ها را هم مجبور‌ می‌کند ارتباط‌شان را با کم کنند و این جبری است که از سوی ایالات متحده وارد شده است.

وی افزود: در چنین شرایطی که صادرات کالا و فروش نفت با مشکل روبه‌رو است باید برای مقابله با چنین وضعیتی باید بتوانیم مدیریت کشور را آماده کنیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:‌ نحوه اجرایی کردن ارائه کالابرگ‌های الکترونیکی بسیار مهم است باید شأن و منزلت شهروندان حفظ شود باید بهترین مدل را انتخاب کنیم که به مردم کمک شود و آنان بدون دغدغه آنچه را که لازم دارند، تهیه کنند. ارائه کالابرگ الکترونیکی برای این است که صف ایجاد نشود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر