کد خبر: 61048
A

رییس هیئت مدیره خانه صنعت جوانان ایران: مجلس به جای تصویب قوانین متوالی به اصلاح آنها بپردازد

امیدوار تجریشی گفت:امروز اقتصاد کشور در شرایط خاصی است که صرفا تصویب قانون آن را نجات نمی دهد بلکه اصلاح قوانین و درست اجرا شدن آنها گامی اساسی تلقّی می شود.

رییس هیئت مدیره خانه صنعت جوانان ایران: مجلس به جای تصویب قوانین متوالی به اصلاح آنها بپردازد

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ رضا امیدوار تجریشی، رئیس هیئت مدیره خانه صنعت و معدن جوانان ایران در گفتگوی اقتصادی رادیو گفت و گو با بررسی ساختار تنظیم بازار و نقش کلیدی آن در اقتصاد کشور بیان داشت: به عقیده ی بنده ستاد تنظیم بازار را در چند کلمه می توان خلاصه کرد و آن رعایت حق تولید کنندگان و حق مصرف کنندگان است اما اگر بخواهیم صرفا از یک جهت آن را بررسی کرده و تدوین کنیم قطعا آسیب های بسیاری در انتظار اقتصاد خواهد بود.

وی با بیان اینکه در زنجیره تامین مواد اولیه تا محصول نهایی باید مدیریت صحیحی بین مصرف کننده و تولید کننده بوجود بیاید اضافه کرد: بسیاری از مواردی که در حال حاضر دولت در آنها ورود پیدا کرده و دخالت می کند منجر به ایجاد رانت در کشور شده است بعبارت دیگر باید گفت صرفا مصرف کننده ی نهایی را دیده و برای تولید کننده ارزشی قائل نمی شود که مواد اولیه مورد نیاز خود را از چه طریقی و با چه ضوابطی تهیه کرده است.

ریاست هیئت مدیره خانه ی صنعت و معدن جوانان ایران در رادیو گفت و گو تصریح کرد: بطور کلی به نظر من ستاد تنظیم بازار همان مدیریت صحیح بین اقشار مختلف از خط تولید تا سبد مصرف کنندگان می باشد.

امیدوار با اشاره به فروشگاه های زنجیره ای کشور بیان داشت: فروشگاه های زنجیره ای در دنیا نشان داده که موفق بوده و توانسته است کالاهای تولیدی را با قیمتی نازل تر به دست مصرف کنندگان برساند ضمن اینکه دولت می تواند از این گونه فروشگاه ها مالیات اخذ کند در حالی که فروشگاه های محلی فاقد هر گونه حساب و کتابی هستند و چه بسا احتکار در آنها بسیار اتفاق بیفتد چرا که آمار تولید و خریدشان مانند فروشگاه های زنجیره ای واضح و ثبت شده نیست.

وی با تاکید بر اینکه فروشگاه های زنجیره ای کشور به امور بهداشتی و سلامت مردم کشور توجه ویژه دارند،اضافه کرد: اینگونه فروشگاه ها مجوز خود را از اتحادیه فروشگاه های زنجیره ای و اتاق اصناف اخذ کرده اند و اتفاقا در این خصوص یکی از موارد دخالت دولت صدور بخش نامه هایی مبنی بر عدم اجازه ی تاسیس این فروشگاه ها در برخی از شهرستان ها است.

رئیس هیئت مدیره خانه صنعت جوانان ایران،عمل دولت در خصوص فروشگاه های زنجیره ای را نقض و دخالت در برنامه توسعه ای پنجم و ششم خواند و در رادیو گفت و گو اذعان کرد: دولت با صدور یک بخش نامه هر چه مجلس شورای اسلامی تصویب کرده بود را زیر سوال برد لذا به عقیده ی من شفافیت در این خصوص همه ی مسائل را حل خواهد کرد.

امیدوار تجریشی خاطر نشان کرد: این درست نیست که دولت با دخالت خود به نام تنظیم بازار راه فعالیت فعالان اقتصادی را سد کند لذا به عقیده من اگر خود اصناف و مردم به تنظیم بازار بپردازند به مراتب بهتر از دخالت دولت است.

وی مجلس شورای اسلامی را به اصلاح قوانین موجود در راستای اقتصاد فرا خواند و گفت: امروز ما به تصویب قوانین متعدد نیاز نداریم بلکه اصلاح و اجرایی شدن آنها مهم است ضمن اینکه دستگاه های موازی با یکدیگر در کشور و دولت با دولت باید آشتی کند.

حسین درودیان،عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف تهران نیز در این خصوص با بیان اینکه قبلا تنظیم بازار در دست تجار و کسبه بود اظهار داشت: در ستاد تنطیم بازار معمولا نماینده ای از اصناف هم حضور دارد اما چون افراد حاضر در آن همگی دولتی هستند یک رای غیر دولتی عموما کار ساز نیست.

وی تصریح کرد: فروشگاه های زنجیره ای در کشوررا به هر قیمتی شده می خواهند سر ما نگهدارند اما اجناس این فروشگاه ها صرفا به دلیل نوع بسته بندی که دارد قیمتی دو برابری خواهد داشت.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر