کد خبر: 61171
A

حجتی از وجود بازار سیاه در عرضه گوشت سفید خبر داد

وزیر جهادکشاورزی با تایید وجود بازار سیاه گوشت سفید، گفت: تولید گوشت سفید در کشور افزایش یافته و با توجه به ذخایر مرغ منجمد، محدودیتی در تامین نیاز مردم نداریم.

حجتی از وجود بازار سیاه در عرضه گوشت سفید خبر داد

به گزارش دیده بان ایران، «محمود حجتی» روز سه شنبه در حاشیه غرس نهال در محوطه سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در جمع خبرنگاران، درباره توزیع گوشت سفید تصریح کرد: در این زمینه بازار سیاه وجود دارد و برخی به ویژه در تهران سوء استفاده می کنند که باید با آنها برخورد شود.

وی یادآور شد: علاوه بر افزایش تولید گوشت سفید در کشور، ذخایر مرغ منجمد نیز داریم که عرضه آن از دیروز آغاز شده و از این نظر محدودیتی نداریم.

حجتی با بیان اینکه 122 تا 125 میلیون قطعه جوجه ریزی در دی و بهمن ماه امسال انجام شده، گفت: جوجه ریزی در این ماه ها نسبت به پاییز امسال 30 درصد افزایش داشته است.


**ستاد تنظیم بازار برای قیمت میوه شب عید تصمیم می‌گیردوزیر جهادکشاورزی اعلام کرد: ذخیره سازی میوه شب عید بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار، از سوی سازمان مرکزی تعاون روستایی انجام شده و توزیع آن به زودی آغاز می شود.

حجتی گفت: ذخایر احتیاطی سیب و پرتقال به میزانی که باید به استان‌ها منتقل می‌شد، انجام شده و در سردخانه‌های این استان‌ها زیر نظر ستاد های استانی تنظیم بازار قرار گرفته است.
وی درباره قیمت میوه تنظیم بازار شب عید نیز گفت: قیمت میوه تنظیم بازار شب عید از سوی ستاد تنظیم بازار تعیین و ابلاغ خواهد شد.

** منابع طبیعی از اعتبار صندوق توسعه ملی برخوردار شد
وزیر جهادکشاورزی با اشاره به فرا رسیدن هفته منابع طبیعی اظهار داشت: امسال با وجود محدودیت های مربوط به درآمد صندوق توسعه ملی، با نگاه بلند رهبر انقلاب اسلامی و همکاری دولت و مجلس، اعتباری از این صندوق، به منابع طبیعی اختصاص یافت.

حجتی با بیان اینکه اعتبار صندوق توسعه ملی در شرایط سختی در اختیار منابع طبیعی کشور قرار گرفته است، ابراز امیدواری کرد که این منابع در راستای رشد و شکوفایی عرصه های طبیعی کشور به کار گرفته شود و با اجرای پروژه ها و مجموعه اقدامات، آثار سیل و بارندگی و برداشت های بی رویه از بین برود.

وی تصریح کرد: در مناطقی که بالای 300 میلی متر بارندگی دارند، 95 درصد عرصه ها پوشش گیاهی از نوع درخت نداریم و بارندگی ها ایجاد سیلاب می کنند که باید به این موارد پرداخته شود.
حجتی بر حفظ و نگهداری از آب و خاک از طریق توسعه منابع طبیعی تاکید کرد و گفت: اگر از جنگل ها و مراتع بی رویه برداشت کنیم فرسایش آبی و خاکی ایجاد می شود.

وی پوشش گیاهی را موجب حفظ آب و خاک، فضای سبز و تولید اکسیژن دانست و افزود: گازهای گلخانه ای یکی از مشکلات زیست محیطی است و اگر جنگل ها توسعه یابند به کاهش این گاز کمک کرده موجب سلامت انسان می شود.

** ایجاد اتاق فکر برای فرهنگسازی و چگونگی همکاری با مردم
وزیر جهادکشاورزی بر مشارکت مردم در حفظ، نگهداری و توسعه عرصه های منابع طبیعی کشور تاکید و خواستار تشکیل اتاق فکر برای فرهنگ سازی و چگونگی همکاری با مردم شد.
وی با بیان اینکه در حوزه آبخیزداری پیشرفت های خوبی با تخصیص اعتبار از صندوق توسعه ملی صورت گرفته است، ابراز امیدواری کرد، روند پیشرفت در عرصه های منابع طبیعی و آبخیزداری ادامه یابد.

حجتی با اذعان به اینکه در کشورهای توسعه یافته، منابع طبیعی با مشارکت مردم حفظ می شود، گفت: آنهایی که در دنیا فکر می کردند، خودشان بدون همکاری مردم بهتر می توانند منابع طبیعی را حفظ کنند، منابع طبیعی خود را از دست داده اند.

** تقابل با مردم را باید به همنوایی و همکاری تبدیل کنیم
وزیر جهادکشاورزی همچنین یادآور شد: تقابل با مردم را باید به همنوایی و همکاری تبدیل کنیم، زیرا در تقابل با مردم نمی توان هیچ کاری انجام داد.

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه خواستار فعال تر شدن برخی پروژه ها در حوزه منابع طبیعی شد و تاکید کرد: در حوزه کاداستر اراضی (تهیه نقشه های دقیق) کارهای زیادی باید انجام شود.

حجتی افزود: برای پیشبرد کارها در این بخش، باید اقدام های فرهنگی انجام شود و ابتدا لازم است، خود برای چگونگی کار کردن با مردم آموزش ببینیم.

وی تصریح کرد که در یک اتاق فکر علمای جامعه شناسی، متخصصان منابع طبیعی، مدیران و بهره برداران در کنار هم باید برای حفظ و توسعه عرصه های طبیعی و افزایش مشارکت مردمی راه حل ارایه دهند.

بر اساس این گزارش، بهره برداری از عملیات اجرایی طرح های آبخیزداری و آبخوانداری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در 6 هزار و 84 نقطه کشور، با حضور وزیر جهادکشاورزی آغاز و پروژه 25 هزار هکتاری توسعه جنگل ها با نمایش تصاویر ماهواره ای رونمایی شد.

در این مراسم چهار نفر از افراد نمونه در حوزه منابع طبیعی به نمایندگی از 31 فرد منتخب از وزیر جهادکشاورزی لوح یادبود دریافت کردند.

براساس این گزارش، وزیر جهاد کشاورزی امروز سه شنبه در مراسمی به مناسبت هفته منابع طبیعی، در اقدامی نمادین، دو اصله نهال سدر معطر و آلوچه در محوطه سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور غرس کرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر