کد خبر: 61189
A

جلوی فعالیت واتس‌اپ‌های قلابی گرفته می‌شود

واتس اپ به تازگی خطاب به کاربرانی که از اپلیکیشن‌های غیر رسمی با اسامی مشابه به واتس اپ استفاده می‌کنند، اعلام کرده که از فعالیت آنها به زودی جلوگیری به عمل خواهد آورد.

جلوی فعالیت واتس‌اپ‌های قلابی گرفته می‌شود

به گزارش دیده بان ایران، واتس‌اپ که یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین اپلیکیشن‌های پیام رسان در جهان به شمار می‌رود، حالا با انتشار بیانیه و پیامی اعلام کرده است که کاربرانی که از اپلیکیشن‌های غیر رسمی و مشابه با نام‌های واتس اپ پلاس (WhatsApp Plus) و واتس اپ جی‌بی (GB WhatsApp) استفاده می‌کنند، هر چه زودتر تمامی اطلاعات موجود و ذخیره شده خود را از آن خارج کرده تا در صورتی که شرکت واتس اپ تصمیم گرفت اقدام به حذف این اپلیکیشن‌ها کند، اطلاعات و پیام‌های رد و بدل شده آنها تحت تأثیر قرار نگیرد و به طور کلی حذف نشود.

بر اساس گزارش وب سایت livemint، واتس‌اپ که یکی از بزرگترین زیرمجموعه‌های فیس بوک به شمار می‌رود، به تازگی اعلام کرده است که جلوی فعالیت اپلیکیشن‌های واتس‌اپ تقلبی و قلابی را خواهد گرفت چرا که به امنیت سایبری آنها اعتقادی نداشته و بر این باور است که آنها هیچ تعهدی در قبال حفاظت از حریم خصوصی کاربران ندارند.

اپلیکیشن پیام‌رسان واتس‌اپ نیز از قابلیت Encryption End- to End یا رمزنگاری پیشرفته پشتیبانی می‌کند و از پروتکل‌های پیشرفته‌ای برای حفظ حریم شخصی کاربرانش برخوردار است. این اپلیکیشن که برای تمامی سیستم‌های عامل اندروید، iOS و ویندوز قابل استفاده است، در سال ۲۰۱۶ میلادی لقب پرکاربردترین پیام رسان جهان را گرفت. واتس اپ از آن جهت ضریب امنیت سایبری بالایی دارد که مکالمات و اطلاعات مبادله شده میان کاربران و مخاطبان به صورت کامل محافظت شده بوده و مکالمات، اطلاعات شخصی و خصوصی آن‌ها از سوی نهادهای دیگر قابل رصد و ردگیری نخواهد بود.

شرکت فیس‌بوک با در اختیار گرفتن و تصاحب شرکت واتس‌اپ در سال ۲۰۱۴، ۱۹ میلیارد دلار کسب کرد و از آن زمان تاکنون نیز با معرفی و افزودن قابلیت‌های جدید بدنبال جذب و حفظ طرفداران این پیام‌رسان بوده است. طبق آخرین آمارهای منتشر شده در سال ۲۰۱۸، پیام‌رسان واتس اپ هم اکنون میزبان بالغ بر ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون کاربر فعال در ماه است.

برای مقایسه باید گفت بر اساس آمار، واتس‌اپ بالغ بر یک میلیارد کاربر فعال در جهان دارد این در حالیست که تلگرام ۲۰۰ میلیون کاربر فعال در ماه داشته است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر