کد خبر: 61531
A

امیرخجسته: حقوق کارگران تنها 36 درصد افزایش یافت/ دولت باید میزان اختلاف تورم تا خط فقر را جبران کند

امیر خجسته، عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل 90 تأکید کرد: به بهانه افزایش هزینه تولید، قیمت‌ها افزایش یافت اما دستمزد کارگران دست‌نخورده باقی ماند که با تصمیم شورای عالی کار حداقل حقوق کارگران برای سال 98 یک میلیون و 517 هزار تومان در نظر گرفته شد.

امیرخجسته: حقوق کارگران تنها 36 درصد افزایش یافت/ دولت باید میزان اختلاف تورم تا خط فقر را جبران کند
به گزارش دیده بان ایران، امیر خجسته نماینده همدان و فامنین و رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین با اشاره به تعیین حقوق کارگران در شورای عالی کار، گفت: با تأیید مصوبه افزایش حقوق کارمندان در سال 98 توسط شورای عالی کار حقوق کارگران 36 درصد افزایش یافت.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل 90 در مجلس شورای اسلامی مجلس با تأکید بر لزوم حمایت از تولیدگران و صنعتگران، گفت: به بهانه افزایش هزینه تولید، قیمت‌ها افزایش یافت اما دستمزد کارگران دست‌نخورده باقی ماند که با تصمیم شورای عالی کار حداقل حقوق کارگران برای سال 98، یک میلیون و 517 هزار تومان در نظر گرفته شد.

او تأکید کرد: با افزایش میزان تورم سفره کارگران کوچک‌شده و دولت باید میزان اختلاف فاحش تورم تا خط فقر را جبران کند.

این عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل 90 ادامه داد: دستمزد کارمندان و کارگران متناسب با میانگین پرداخت دستمزد جهانی و متناسب با تورم باید از سوی دولت محاسبه و پرداخت شود./اعتماد

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر