کد خبر: 61566
A

فرمانده سپاه مازندران: آغاز بازسازی خانه‌های آسیب‌دیده از سیل توسط سپاه

سردار بابایی فرمانده سپاه کربلا، از آغاز بازسازی خانه‌های آسیب دیده از سیل در استان مازندران، توسط گروه‌های جهادی خبر داد.

فرمانده سپاه مازندران: آغاز بازسازی خانه‌های آسیب‌دیده از سیل توسط سپاه

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران سردار محمدحسین بابایی فرمانده سپاه کربلای استان مازندران در گفتگویی درباره آخرین اقدامات انجام شده برای رسیدگی به وضعیت سیل‌زدگان استان، گفت:‌ از هفته گذشته ده شهرستان ما درگیر سیل بود و ما از همان روز اول وارد میدان شدیم. برخی  مسیر روستاها هنوز باز نشده و در تلاشیم تا جاده‌های مسدود باز شود

وی درخصوص وضعیت روستاهای کوهستانی اظهار داشت: با مسدود بودن راه‌ها، مشکلات تغذیه‌ای برای ساکنان و همچنین دام‌های آنها به‌وجود آمده است چراکه دام‌پروری شغل اصلی این روستاییان است و باید مانع از تلف شدن دام‌ شویم. در تلاشیم با کمک‌های مردمی و کمک سایر استان‌ها، جاده‌های روستایی را باز کنیم تا مواد غذایی برای مردم و علوفه برای دام‌ها با کامیون ارسال شود.

سردار بابایی با بیان اینکه روستاهای پایین دست نیز دچار آب گرفتگی شدند و آب در شهرستان سیمرغ به یک متر و 17 سانت می‌رسید، گفت: نیازمند دستگاه لجن کش هستیم تا آب را از محیط منازل بیرون بکشیم. اینها همه جزو برنامه های ما است و برای آن نیازمند کمک هستیم. 

فرمانده سپاه کربلا با اشاره به اینکه افراد نیازمند که دچار آسیب شدند، منتظرند تا کمک‌های بیشتری به آنها برسد، تصریح کرد: پایگاه‌های مقاومت مامور شدند افراد نیازمند را در نزدیکی خود شناسایی کنند  چراکه نیازمندان در اولویت سازمان بسیج مستضعفان هستند و ساخت دامگاه و تعمیر خانه‌های آسیب دیده برای این افراد با کمک‌هایی که مردم و سازمان بسیج می‌کنند، در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: ما الان از حالت بحران و اضطرار خارج شدیم و بازسازی شروع شده است. 61 گروه جهادی شامل 1050 نفر در منطقه حضور دارند و به لطف خدا کار بازسازی به خوبی انجام خواهد شد و امیدواریم نیازهایی که اعلام کردیم برطرف شود

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر