کد خبر: 61834
A

مدیرکل راهداری لرستان خبر داد:۵۷ دستگاه پل در لرستان تخریب شد/ راه ۴۰ روستا همچنان مسدود است

مدیرکل راهداری لرستان از تخریب ۵۷ دستگاه پل در جریان سیلاب هفته گذشته این استان خبر داد و گفت: راه دسترسی ۴۰ روستا همچنان مسدود است.

مدیرکل راهداری لرستان خبر داد:۵۷ دستگاه پل در لرستان تخریب شد/ راه ۴۰ روستا همچنان مسدود است

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ جلسه ستاد مدیریت بحران اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان با موضوع آمادگی برای مقابله با بحران احتمالی وقوع سیلاب برگزار شد.

عباس شرفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان در این جلسه گفت: براساس گزارش کارشناسان فنی این اداره کل، در سیلاب هفته گذشته ۵۷ دستگاه پل، یک هزار و ۳۰۰ متر دیواره حائل رودخانه و ۱۱۵ کیلومتر جسم راه تخریب و راه ارتباطی ۲۴۰ روستا مسدود شد که با تلاش شبانه روزی راهداران تاکنون راه ارتباطی ۲۰۰ روستا باز شده است و تلاش برای بازگشایی ۴۰ روستای باقیمانده ادامه دارد.

وی افزود: مرمت محور پلدختر در ۱۷ نقطه آسیب دیده شامل ابنیه فنی، شانه راه، جسم راه، دیوار حائل، ریزش برداری، زمین لغزش و رفع انسداد در ۷۲ ساعت گذشته آغاز شده است و تا برقراری تردد کامل در این محور ادامه دارد.

بر اساس این گزارش، استقرار پنج اکیپ ایمنی جهت اعلام، ایمن سازی و انسداد محورهایی که احتمال مسدودی دارند، استقرار ۴ تیم سیار تعمیرات ماشین آلات در سطح راه‌های استان، آماده باش ۴۰ تیم پیشگیری و مقابله با بحران سیل در محورهای استان و نقاط مستعد خطر، استفاده از توان فنی ماشین آلات بخش خصوصی در قالب ۸ تیم، استقرار یک تیم پشتیبانی در اداره کل برای تأمین نیازهای احتمالی تیم‌های مستقر در محورها، استقرار دو تیم برآورد خسارت در شمال و شرق استان، استقرار تیم اطلاع رسانی و روابط عمومی جهت پیگیری و رسیدگی به شکایات و درخواست‌های مردمی، برگزاری جلسه مدیریت بحران به تعداد پنج جلسه در استانداری و راه و شهرسازی و اعلام انسداد محور خرم آباد_ پلدختر و محورهای گردشگری جهت پیشگیری از وقوع حادثه از مصوبات این جلسه بود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر