کد خبر: 61926
A

واکنش سازمان برنامه و بودجه به ادعای جعلی بودن مدرک دکتری نوبخت

سازمان برنامه و بودجه به اظهارات یک اقتصاد دان درباره جعلی بودن مدرک دکتری رییس این سازمان واکنش نشان داده و صحت مدارک تحصیلی نوبخت را با برخی ادله اثبات کرده است.

واکنش سازمان برنامه و بودجه به ادعای جعلی بودن مدرک دکتری نوبخت

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ متن اطلاعیه سازمان برنامه و بودجه به ادعایی در مورد اصالت مدرک تحصیلی نوبخت به شرح زیر است:

«در پی اظهارات فردی به نام داود سوری درباره مدرک دکتری جناب آقای دکتر نوبخت که با کمال تأسف در رسانه‌های زیر مجموعه گروه رسانه‌ای دنیای اقتصاد و برخی دیگر از رسانه‌های اقتصادی و فضای مجازی بازنشر شده است، لازم به ذکر است که در حالی ادعای بی‌پایه با مضمون اینکه اصلا دانشگاه پیزلی وجود خارجی ندارد و مدرک تحصیلی.Ph.D آقای دکتر نوبخت را با بی‌پروایی جعلی دانسته، که به آسانی از طریق اینترنت و مراجعه به سایت در دسترس همگان یعنی ویکی‌پدیا مشخص است که دانشگاه پیزلی از قرن نوزدهم وجود داشته و از سال ٢٠٠٧ پس از گسترش به دانشگاه غرب اسکاتلند تغییر نام یافته است. 

همچنین در سایت این دانشگاه هم تصویر ایشان به عنوان دانش آموخته مشهور و در کنار اسامی افرادی همچون دکتر شمشاد اختر، اقتصاددان پاکستانی (مشاور ارشد دبیرکل سابق سازمان ملل و معاون اسبق بانک جهانی)، دکتر آدام همیلتون اقتصاددان و سیاستمدار اسکاتلندی و ...، جزو فارغ التحصیلان به نام و برجسته آن دانشگاه معرفی شده و هم مقطع تحصیلی دکترای.Ph.D همراه با عنوان تز و سال اخذ مدرک (۲۰۰۵) در صفحه کتابخانه منعکس شده است.

جای بسی تأسف است که در شرایط کنونی کشور که نیاز به وحدت و همدلی و کمک همگانی به مسؤولان برای غلبه بر مشکلات است و این مهم بار‌ها مورد تاکید رهبر معظم انقلاب قرار گرفته است، با تمسک به شبهه‌ی سست ادغام یک دانشگاه در دانشگاهی دیگر و تغییر نام آن نسبت به پمپاژ دروغ به اذهان عمومی دست می‌زنند در حالیکه مدرک دکتری بر اساس مستندات غیرقابل خدشه و انکار در سال ۲۰۰۵ (۱۳۸۴) با دفاع از تز دکتری تحت عنوان «نقش قانون کار در روابط کارگر و بازار کار در ایران» اخذ شده است و مراحل تأیید آن نیز در وزارت علوم در دولت نهم طی شده است.

انتظار دارد طبق قانون در اولین فرصت نسبت به تصحیح مطلب نادرست منتشر شده اقدام فوری معمول گردد، ضمن آنکه سازمان برنامه و بودجه به دلیل اصرار برخی افراد به دروغگویی و تشویش اذهان عمومی، حق خود برای پیگرد قضائی آن‌ها را محفوظ می‌داند.»

 
داوود سوری اقتصاد دان پیش از این مدعی شده بود: نوبخت روز اولی که آمد به عنوان دانش‌آموخته دکترای اقتصاد از دانشگاه پیزلی معرفی شد. دانشگاه پیزلی‌ای وجود ندارد؛
 
او گفته بود: یک دانشگاهی وجود دارد به نام دانشگاه غرب اسکاتلند (University of the West of Scotland) که پردیسی (campus) دارد در شهر کوچکی به نام پیزلی (Paisley). کل دانشگاه غرب اسکاتلند رشته اقتصاد ندارد، فقط یک مدرسه کسب‌وکار (business school) دارد که MBA می‌دهد و بالاترین مدرکی هم که ارائه می‌دهد MBA است یعنی درجه کارشناسی ارشد. من نمی‌دانم ایشان چگونه دکترا گرفته است. من قبلاً هم به دوستان روزنامه‌نگار گفته‌ام همان‌طور که موضوع مدرک آقای کردان را پیگیری کردید، باید مدرک آقای نوبخت را هم پیگیری کنید.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر