کد خبر: 62178
A
امیر خجسته:

کمیسیون اصل نود با شکایت مردم به مسئله گرانی ورود می‌کند/ به‌زودی استیضاح وزیر کشاورزی تقدیم هیات‌رئیسه مجلس می‌شود

امیر خجسته، عضو کمیسیون اصل نود مجلس تاکید کرد: برای کاهش قیمت گوشت باید مانع از قاچاق دام شد که این اتفاق نمی‌افتد. مسئولان بازار را مدیریت نمی‌کنند. یک زمان بازار مدیریت می‌شود اما این مدیریت نامطلوب است، اما در حال حاضر بازار مدیریت نمی‌شود. بازار رها شده و این موضوع موجب آسیب به مردم شده است.

کمیسیون اصل نود با شکایت مردم به مسئله گرانی ورود می‌کند/ به‌زودی استیضاح وزیر کشاورزی تقدیم هیات‌رئیسه مجلس می‌شود
 
به گزارش دیده بان ایران، امیر خجسته، نماینده همدان و فامنین و عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با اشاره به گرانی‌های اخیر در کشور گفت: کمیسیون اصل نود با شکایت مردم به مسئله گرانی ورود می‌کند. اما بنده به عنوان یک نماینده اعلام می‌کنم اگر تیم اقتصادی دولت، بازار را مدیریت کند وضعیت ما اینگونه نخواهد بود.

او ادامه داد: مگر می‌شود که قیمت هر کیلو گوجه فرنگی به 10 هزار تومان، هر کیلو سیب‌زمینی 10 هزار تومان و هر کیلو پیاز به 16 هزار تومان برسد! این قیمت‌ها تعجب دارد. افزایش قیمت‌ها نشان دهنده هرج‌ومرج اقتصادی در کشور است و اوضاع و احوال اقتصادی مردم به هم ریخته اما هیچ کسی پاسخگو نیست.

این نماینده مجلس تاکید کرد: وزیر جهاد و کشاورزی، اقتصاد و صنعت چه کاری انجام می‌دهند که اوضاع بازار به این شکل است؟ از آقای روحانی می‌خواهیم که در شرایط جنگ اقتصادی متناسب با شرایط اقدام کنند و فرمانده این جنگ باشند. در شرایط کنونی دلال‌ها بازار را مدیریت می‌کنند و صیفی‌جات و قوت مردم ما را به خارج از کشور می‌فرستند.

خجسته گفت: نباید اقلام خوراکی را که مورد نیاز مردم است صادر کنند اما هیچ کس جلوی دلال‌ها را نمی‌گیرد. چرا نیاز مردم را مدیریت نمی‌کنند.

او افزود: مردم شکایت دارند و ما با توجه به این مسائل تذکر و سوال می‌کنیم و در همین راستا استیضاح وزیر کشاورزی را کلید زدیم و به‌زودی این طرح تقدیم هیات رئیسه می‌کنیم.

این عضو هیات رئیسه اصل نود، تاکید کرد: همه چیز مشکوک است. مگر می‌شود یک وزارتخانه‌ای و یک سیستم اقتصادی را در دولت هر کسی هر کاری می‌خواهد انجام دهد؟ آقای رییس‌جمهور باید به عنوان فرمانده جنگ اقتصادی در صحنه حضور داشته باشد و قاطعانه اقدام کند. سران سه قوه باید ورود کنند اما شاهد ورود جدی آنها نیستیم.

خجسته با انتقاد از افزایش قیمت گوشت، گفت: توزیع گوشت مناسب نیست چرا به روستایی‌ها گوشت داده نمی‌شود؟ برای کاهش قیمت گوشت باید مانع از قاچاق دام شد که این اتفاق نمی‌افتد. مسئولان بازار را مدیریت نمی‌کنند. یک زمان مدیریت می‌شود اما نامطلوب است اما در حال حاضر بازار مدیریت نمی‌شود. بازار رها شده و این موضوع موجب آسیب به مردم شده است./ اعتمادانلاین

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر