کد خبر: 62881
A

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم: بازسازی نقاط سیل زده تا۹ ماه آینده تمام می شود

محمد امید روز چهارشنبه در بدو سفر خود به خوزستان در جمع خبرنگاران بیان کرد: دولت در مصوبات خود جبران خسارت سیل زدگان در بخش های مسکن، اموال و نیز فضاهای اشتغال شهری و روستایی را پیش بینی کرده است. وی ادامه داد:جبران خسارت سیل زدگان در استان های لرستان و خوزستان از روز گذشته در ستاد مرکزی آغاز شد و همچنین کار بازسازی نیز در حال انجام است. امید، با اشاره به اینکه دولت برای مقابله با سیل تصمیمات خوبی گرفته است گفت: در همان روزهای نخست فروردین مصوبات لازم برای مقابله با سیل تصویب شد و سپس باتوجه به گزارشات استان های درگیر سیل، تجدیدنظرهایی در تصمیمات مرکز صورت گرفت.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم: بازسازی نقاط سیل زده تا۹  ماه آینده تمام می شود

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ محمد امید روز چهارشنبه در بدو سفر خود به خوزستان در جمع خبرنگاران بیان کرد: دولت در مصوبات خود جبران خسارت سیل زدگان در بخش های مسکن، اموال و نیز فضاهای اشتغال شهری و روستایی را پیش بینی کرده است. 

وی ادامه داد:جبران خسارت سیل زدگان در استان های لرستان و خوزستان از روز گذشته در ستاد مرکزی آغاز شد و همچنین کار بازسازی نیز در حال انجام است. 

امید، با اشاره به اینکه دولت برای مقابله با سیل تصمیمات خوبی گرفته است گفت: در همان روزهای نخست فروردین مصوبات لازم برای مقابله با سیل تصویب شد و سپس باتوجه به گزارشات استان های درگیر سیل، تجدیدنظرهایی در تصمیمات مرکز صورت گرفت. 

وی ادامه داد: یکی از اهداف سفر‌به خوزستان، بررسی میدانی آخرین وضعیت سیل زدگان است و در صورت لزوم دولت سیاست های خود را تغییر و یا کمک های خود را افزایش می دهد تا زودتر آلام مردم درگیر سیل کاهش یاید. 

به گفته امید، یکی از تصمیمات مناسب در بحث سیل، سپردن مدیریت امور به استان ها بود که به دلیل اشرافیت بر مسایل تصمیات صحیحی می گیرند. 

وی با اشاره به اینکه سیل در کشور با کمترین تلفات مدیریت شد گفت: دولت متعهد است خسارت ها را پرداخت کند؛ براساس دریافت اطلاعات و گزارش های میدانی حجم کمک های بدون عوض افزایش یافته است. 

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور خاطر نشان کرد: در جلسه امروز مرکز نیز مقرر شد دولت برای صاحبان مشاغل آسیب دیده در سیل تسهیلات در نظر بگیرد. 

امید افزود: جبران خسارت ها از 2 محل اعتبارات دولت و صندوق توسعه ملی خواهد بود و میزان کمک های بدون عوض و تسهیلات پرداختی دولت مشخص است. 

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور روز چهارشنبه در سفر به خوزستان از مناطق سیل زده این استان دیدن می کند. 

وی در این سفر نشستی با استاندار خوزستان برگزار و در خصوص آخرین وضعیت روستاها و مناطق درگیر سیلاب خوزستان تبادل نظر 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر