کد خبر: 63049
A
قاضی‌زاده هاشمی:

وزارت ارتباطات بر اینستاگرام حاکمیت سایبری داشته باشد/ با فیلترینگ و محدودسازی اینستاگرام مخالف هستیم

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: شورای عالی فضای مجازی باید در راستای اقدامات فنی و برخوردهای انتظامی در اینستاگرام برنامه ریزی کند و وزارت ارتباطات نیز بر اینستاگرام حاکمیت سایبری داشته باشد.

وزارت ارتباطات بر اینستاگرام حاکمیت سایبری داشته باشد/  با فیلترینگ و محدودسازی اینستاگرام مخالف هستیم

به گزارش دیده بان ایران، سید احسان قاضی‌زاده هاشمی  با تأکید بر لزوم کنترل فضای اینستاگرام اظهار داشت: در اینستاگرام شاهد حضورهای متنوع و اظهارنظرهای بدون منبع و تخلفات اخلاقی و امنیتی هستیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه ما با فیلترینگ و محدودسازی اینستاگرام مخالف هستیم، گفت: مطالبه ما ایجاد فضای امن و فرهنگی مناسب در اینستاگرام است.

وی ادامه داد: اینستاگرام پست‌های مورد نظر خود را که حاوی تصاویری در حمایت از سپاه پاسداران بود را مسدود کرد؛ باید وزارت ارتباطات هم طراحی مشابه داشته باشد تا پست‌های غیراخلاقی و ضد امنیتی را فیلتر کند.

نماینده مردم فریمان در مجلس شورای اسلامی افزود: پلیس فتا هم باید به لحاظ برخورد و مراجعه به دستگاه قضائی اقدامات لازم را انجام دهد و نباید افراد بتوانند به راحتی در اینستاگرام دست به تهدید و ارعاب بزنند.

قاضی‌زاده با تأکید بر اینکه طراحی فنی و برخورد انتظامی برای ایمن‌سازی فضای اینستاگرام ضروری است، گفت: رصد جرایم در اینستاگرام شامل تبادل مواد مخدر سنتی و صنعتی، تهدید، ارعاب و جرایم اخلاقی، امری ضروری است که پلیس فتا موظف به اجرای آن است. وزارت ارتباطات باید بر اینستاگرام حاکمیت سایبری داشته باشد.

وی با بیان اینکه شورای عالی فضای مجازی، سیاست‌گذار فضای مجازی است، خاطرنشان کرد: کارگروهی نیز ذیل دادستانی، مسئول مقابله با جرایم رایانه‌ای است که این دو نهاد باید در راستای اقدامات فنی و برخوردهای انتظامی در اینستاگرام اقدام کنند./مهر

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر