کد خبر: 63388
A

IMF برای سال ۲۰۱۹ پیش بینی کرد/ ذخایر ارزی ۱۰۳ میلیارد دلاری ایران

صندوق بین المللی پول در جدیدترین گزارش خود موسوم به چشم انداز اقتصادی منطقه خاورمیانه، شمال آفریقا و آسیای مرکزی اعلام کرد ذخایر ارزی ایران در پایان سال ۲۰۱۸ به ۱۰۸.۳ میلیارد دلار رسیده است. ذخایر ارزی ایران در سال پیش از آن ۱۱۱.۷ میلیارد دلار گزارش شده بود. بر اساس پیش بینی این نهاد بین المللی با وجود تلاش های آمریکا برای فشار حداکثری به اقتصاد ایران ذخایر ارزی ایران در سال ۲۰۱۹ همچنان بالای ۱۰۰ میلیارد دلار باقی خواهد ماند و ایران رتبه سوم خود در منطقه را از نظر میزای ذخایر ارزی خود حفظ خواهد کرد.

IMF برای سال ۲۰۱۹ پیش بینی کرد/ ذخایر ارزی ۱۰۳ میلیارد دلاری ایران

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ صندوق بین المللی پول در جدیدترین گزارش خود موسوم به چشم انداز اقتصادی منطقه خاورمیانه، شمال آفریقا و آسیای مرکزی اعلام کرد ذخایر ارزی ایران در پایان سال ۲۰۱۸ به ۱۰۸.۳ میلیارد دلار رسیده است. ذخایر ارزی ایران در سال پیش از آن ۱۱۱.۷ میلیارد دلار گزارش شده بود.

بر اساس پیش بینی این نهاد بین المللی با وجود تلاش های آمریکا برای فشار حداکثری به اقتصاد ایران ذخایر ارزی ایران در سال ۲۰۱۹ همچنان بالای ۱۰۰ میلیارد دلار باقی خواهد ماند و ایران رتبه سوم خود در منطقه را از نظر میزای ذخایر ارزی خود حفظ خواهد کرد.

صندوق بین المللی پول پیش بینی کرده است ذخایر ارزی ایران در سال ۲۰۱۹ به ۱۰۳.۲ میلیارد دلار برسد که در میان ۳۱ کشور منطقه فقط دو کشور عربستان و امارات ذخایر ارزی بیشتری نسبت به ایران خواهند داشت.

ذخایر ارزی عربستان در سال ۲۰۱۹ بالغ بر ۴۹۵.۷ میلیارد دلار و ذخایر ارزی امارات ۱۱۳.۹ میلیارد دلار پیش بینی شده است.

کل ذخایر ارزی کشورهای منطقه نیز ۱۱۴۸.۶ میلیارد دلار پیش بینی شده که ۹ درصد از این رقم سهم ایران است.

ذخایر ارزی برخی کشورهای دیگر منطقه عبارت است از: الجزایر ۵۵.۶ میلیارد دلار، بحرین ۲ میلیارد دلار، عراق ۵۳.۲ میلیارد دلار، کویت ۳۷.۲ میلیارد دلار، لیبی ۷۷.۷ میلیارد دلار، عمان ۱۶.۱ میلیارد دلار، افغانستان ۸.۴ میلیارد دلار، . پاکستان ۱۰ میلیارد دلار.

ذخایر ارزی عربستان در سال ۲۰۱۷ نسبت به دو سال قبل از آن ۱۱۸.۱ میلیارد دلار کاهش یافته است. در پایان سال ۲۰۱۵ ذخایر ارزی این کشور ۶۱۱.۹ میلیارد دلار برآورد شده بود.

صندوق بین المللی پول پیش بینی کرده است ذخایر ارزی عربستان در سال جاری میلادی اندکی افزایش یابد و به ۴۹۵ میلیارد دلار برسد.

بر اساس این گزارش ذخایر ارزی ایران نیز در پایان سال ۲۰۱۷ به ۹۵.۱ میلیارد دلار رسیده که این رقم نسبت به دو سال قبل از آن ۲۰.۶ میلیارد دلار کاهش یافته است. ذخایر ارزی ایران در پایان سال ۲۰۱۵ بالغ بر ۱۱۵.۷ میلیارد دلار برآورد شده بود.

این نهاد بین المللی پیش بینی کرده است ذخایر ارزی ایران در پایان سال ۲۰۱۸ به ۱۰۸.۴ میلیارد دلار و در سال ۲۰۱۹ به ۱۲۷ میلیارد دلار برسد.

میزان ذخایر ارزی ایران

۲۲۳۲۲۴

 
کد خبر 1255949

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر