کد خبر: 63561
A

چرا ماکارونی و خرما گران شد؟

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران از برنامه‌های این سازمان برای مقابله با گرانفروشی در ماه رمضان خبر داد.

چرا ماکارونی و خرما گران شد؟

به گزارش دیده بان ایران؛ محمدعلی اسفنانی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران درباره برنامه‌های تعزیرات برای مبارزه با گرانفروشی و احتکار در ماه مبارک رمضان، گفت: ما هرساله طرحی برای ماه رمضان داریم و امسال هم به‌همان وضعیت اجرا می‌شود اما امسال شرایط اقتصادی خاص است و شاهد افزایش قیمت برخی کالاها بودیم. برخی کالاها را از قبل عید کنترل کردیم مانند مرغ و گوشت و تا پایان ماه رمضان هم شاهد افزایش قیمت این کالاها نخواهیم بود.

اسفنانی درباره علت افزایش قیمت ماکارونی و خرما، اظهار داشت: هرکدام اینها باید موردی برسی شود،  قرار بود اتحادیه برای خرما یک قیمتی را مشخص کند و اگر آن قیمت اعلام شد، مبنا همان خواهد بود وگرنه فاکتور خرید فروشنده‌ها مبنای ما است که حداکثر باید با ده درصد سود بفروشند و مازادش گرانفروشی است و باید برخورد شود. 

وی افزود: در مورد ماکارونی هم چون امسال قیمت خرید تضمینی گندم تا 1900 تومان افزایش یافته، کارخانه‌هایی که مستقیم آرد مصرف می‌کردند تا 36 درصد به قیمت کالاهایشان اضافه کردند. این قیمتی است که سازمان حمایت اعلام کرده و امیدواریم تا ماه رمضان موضوع خاصی نداشته باشیم، نظارتمان بر مراکز فروش اقلام مانند فروشندگان حلیم و آش، کبابی‌ها و فروشندگان گوشت و مرغ و قنادی‌ها را ادامه می‌دهیم. قیمت زولبیا و بامیه هم کیلویی 20 هزارتومان اعلام شده و بالاتر از این قیمت گرانفروشی است و برخورد می‌شود. 

اسفنانی درباره اینکه آیا گزارشی مبنی بر احتکار کالا گزارش شده یا خیر، گفت: گزارشی داشتیم که دو انبار حبوبات احتکار شده و بعد از اعزام نیروهای سازمان تعزیرات مشاهده شد که در سامانه انبارها موجوی‌شان اعلام شده و چیزی تحت عنوان احتکار نداشتیم./ تسنیم

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر