کد خبر: 63603
A

با رستوران های استانبول در تور استانبول آشنا شوید؟

با بهترین رستوران های استانبول در تور این شهر زیبا آشنا شوید:

با رستوران های استانبول در تور استانبول آشنا شوید؟

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ با بهترین رستوران های استانبول در ترکیه آشنا شوید: 

 

رستوران لاموئت (La Mouette)

رستوران لاموئت که در تراس هتل تام­تام سویتز (Tomtom Suites) واقع در خیابان بی اوغلو (Beyoğlu) قرار دارد، دارای چشم‌اندازی دل‌نشین به محلات قدیمی شهر استانبول است و مهم‌تر اینکه از خدمات دو سرآشپز جوان بااستعداد و نخبه که مهارت زیادی در انتخاب مواد اولیه محلی دارند، سود می‌برد. استفاده خلاقانه این دو نفر از مواد اولیه موجود در بازار محلی برای تهیه جگر آرناووت (Arnavut ciğeric) که طعم و رایحه آن خوراک جگر چرب فرانسوی را به خاطر می‌آورد، یکی از بهترین غذاها در تمام استانبول را به وجود آورده است. یکی از دسرهای رستوران که نوعی پاناکوتا ( panna cotta ) تهیه‌شده با ماست است، به لطف ترفندهای این سرآشپزهای مبتکر از نوع اصلی آن بسیار لذیذتر و پرطرفدارتر است.

رستوران مایا (Lokanta Maya)

به نظر می‌رسد وقتی سال گذشته دیدِم شنول (Didem Şenol) این رستوران را در تور استانبول افتتاح کرد، دقیقا می‌دانست که استانبول به یک رستوران غیررسمی و دنج با منویی مختصر شامل غذاهایی امروزی ترکیه‌ای و غذاهای مخصوص فصل‌های مختلف نیاز دارد. رستوران مایا از زمان گشوده شدن، مورد استقبال پرشور مشتری‌های محلی و گردشگران خارجی قرار گرفت و به‌سرعت دوستداران پر و پا قرصی پیدا کرد. در بین غذاهای این رستوران موجور (mucver) محبوبیت زیادی دارد، به حدی که خانم شنول دستور تهیه‌ی آن را روی آینه‌ای در سالن رستوران نوشته تا مشتریان دیگر در مورد آن سؤال نکنند. از دیگر غذاهای لذیذ رستوران مایا خوراک کاراملی ماهی خاردار با پرتقال است.

 

رستوران روملی‌حصار اسکله (Rumelihisari Iskele)

این رستوران  روی تنگه‌ی بسفر، در یک اسکله‌ی قدیمی متعلق به دوران امپراتوری عثمانی و در نزدیکی یک دژ قرون‌وسطایی ساخته شده است. رستوران اسکله محیطی الهام‌بخش و خیال‌انگیز دارد و غذاهای آن نیز به همان نسبت خوشمزه هستند. این رستوران مانند یک کلبه‌ی ماهیگیری برآمده از دل تاریخ به نظر می‌رسد و اهالی سنت­گرای استانبول علاقه‌ی زیادی به آن دارند چراکه می‌دانند رسم و رسوم آشپزی سنتی ترکیه در آن کاملا رعایت می‌شود. پیشخدمت‌ها بیشتر مشتری‌ها را به اسم می‌شناسند و به ذائقه آن‌ها آشنایی کامل دارند. غذای این رستوران در چندین مرحله سرو می‌شود که با پیش‌غذا یا مزه سرد آغاز شده و بعد با پیش‌غذای داغ و نهایتا غذای دریایی اصلی ادامه پیدا می‌کند. این رویه یکی از رسوم بسیار لذت‌بخش استانبول است.

رستوران فیش (Fish)

به گزارش سفر باتو ، جزیره کوچک گالاتاسرای در خلیج کوروچشمه (Kuruçeşme) واقع در تنگه‌ی بسفر، در نگاه اول منطقه‌ای جدا مانده و مهجور به نظر می‌رسد ولی رستوران‌ها، کلوپ‌های شبانه و چند باشگاه بیلیارد مجهز، آن را به محلی رؤیایی و البته گران‌قیمت و انحصاری برای خوردن، نوشیدن و لذت بردن از زیبایی‌های تنگه‌ی بسفر تبدیل کرده است. رستوران فیش سال گذشته توسط مالکین موسسه تفریحی ۳۶۰ تأسیس شد و با سالن غذاخوری لوکس و همین‌طور منویی نامتعارف شامل مزه‌های مختلف و غذاهای تهیه‌شده از ماهی تازه، محل مناسبی برای مسافران دائمی است تا اهمیت غذا خوردن در محیطی دل‌نشین به‌عنوان بخش مهمی از پرستیژ اجتماعی را به آن‌ها یادآوری کند. بیشتر بخوانید: آشنایی با تفریحات استانبول در تور های استانبول

وای نات | Why Not

از برترین رستوران های وبسایت تریپ ادوایزر

سبک منو : غذاهای ترکی، آسیای میانه، اروپایی، گیاهی

ارزیابی هزینه : مناسب

وعده : صبحانه دیروقت، نهار و شام

در رستوران وای نات می توانید یکی از بهترین کباب های ترکی را صرف کنید.

از جمله امکانات این رستوران  در تور لحظه آخری استانبول می توان به قابلیت رزرو، ارسال غذا، بیرون بری، پارکینگ خیابانی، امکان نشستن در فضای بیرون رستوران، تلویزیون، راه دسترسی برای افراد کم توان و ناتوان جسمی، قبول ویزا و وایفای رایگان اشاره کرد.

ساعات سرو غذا:  10:30 تا 23:55

آدرس: ترکیه، استانبول، محله، سلطان احمد، خیابان پیرلوتی شماره 45

رستوران و کافه الد اتمان | Old Ottoman Cafe & Restaurant

از برترین رستوران های وبسایت تریپ ادوایزر

سبک منو : غذاهای ترکی، مدیترانه ای، دریایی، حلال

ارزیابی هزینه : مناسب، متوسط قیمت بین 24 تا 60 لیر

وعده : ناهار و شام

قطعا رستوران و کافه دنج الد اتمان، یکی از مکانهای محبوب شما برای صرف غذایی ترکی یا دریایی خواهد بود. هزینه مناسب و دسترسی خوب تنها یکی از مزیت های این رستوران است که با غذای خوب تکمیل می شود.

امکانات کافه رستوران الد اتمان عبارت اند از: رزرو، امکان نشستن در فضای بیرون رستوران، دسترسی مناسب برای افراد کم توان و ناتوان جسمی، وایفای رایگان و قبول ویزا، مسترکارت و امریکن اکسپرس.

ساعات سرو غذا:  12:15 تا 23

آدرس: ترکیه، استانبول، محله فاتح، خیابان کاگالوگو حمام 17، خیابان پروفسور کاظم گورکن

رستوران 1924 استانبول  (1924istanbul restaurant)

 این رستوران کلاسیک در سال 1924 افتتاح شده است که جدیدا دوباره روح گرفته و انواع غذاهای روسی،اروپای شرقی مانند بورچت، مرغ کیف، خاویار و پودرهای پالمنی، همراه با کوکتل های ساخته شده تزیینی در آن تهیه می‌گردد.همچنین گاهی اوقات موسیقی هارپ نیز اجرا می‌شود که بینهایت این رستوران را دل‌انگیز می‌کند.در حیاط این رستوران پر از عکسهای قدیمیه سیاه سفید است که نشان دهنده‌ی قدمت این رستوران است.در گوشه‌ی این رستوران یک میز کوچک با یک بطری روی آن قرار دارد که نشان دهنده‌ی یک مشتری معروف سابق به نام مصطفی کمال آتاتورک بنیانگذار جمهوری ترکیه است.این رستوران بی‌نظیر در نزدیکی میدان تکسیم و خیابان استقلال قرار دارد.

ساعت کاری این رستوران از 6:30 بعد از ظهر تا 11:00 شب می‌باشد.

آدرس رستوران 1924 استانبول:Istiklal Caddesi, Olivya Gecidi No: 7 ‌ Beyoglu, Istanbul, Turkey

رستوران نصرت استانبول(Nusr-et steakhouse istanbul)

 رستوران نصرت استانبول  در تور استانبول از جمله رستوران‌هایی است که به دلیل تفاوتی که دارد شهرت جهانی پیدا کرده و بیشتر این شهرت از طریق شبکه‌های اجتماعی رقم خورده است.صاحب این رستوران از ماهرترین آشپزهای ترکی در زمینه‌ی طبخ گوشت می‌باشد که شیوه‌ای منحصر به فرد در این زمینه دارد.این رستوران در سال 2010 میلادی افتتاح شد و پس از آن به عنوان سمبل سرو استیک در استانبول معرفی شد.رستوران نصرت هم نام آشپز معروف و ماهرش است.رستوران نصرت 6 شعبه در دبی و ابوظبی دارد.دلیل محبوبیت نصرت کیفیت غذا،سلامت و بهداشتی که در طبخ به کار میرود و تنوع در شیوه‌‌ی پخت می‌باشد.رستوران نصرت را میتوان به جرعت یکی از مقاصد گردشگران در تور استانبول نام برد.

ساعت کاری این رستوران از 12 ظهر تا 1 بامداد می‌باشد.

آدرس رستوران نصرت: Etiler Mahallesi, Nispetiye Cd No:87, 34337 Beşiktaş , İstanbul,Turkey

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر