کد خبر: 63678
A

ماهی برای مردم جنوب به غذایی لاکچری تبدیل شده است/ سود صیادان در جیب دلالان می رود

نماینده مردم بندرعباس در مجلس، گفت: غذای اصلی مردم در استان‌های جنوبی کشور ماهی و میگو بوده و به راحتی غذای خود را به دست می‌آوردند اما در حال حاضر ماهی و میگو به غذای اشرافی تبدیل شده است.

ماهی برای مردم جنوب به غذایی لاکچری تبدیل شده است/ سود صیادان در جیب دلالان می رود

به گزارش دیده بان ایران، احمد مرادی: نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر در مجلس شورای اسلامی، در خصوص افزایش قیمت ماهی و میگو در بازار، گفت: غذای اصلی مردم در استان‌های جنوبی کشور ماهی و میگو بوده و به راحتی غذای خود را به دست می‌آوردند اما در حال حاضر ماهی و میگو به غذای اشرافی تبدیل شده این در حالی است که مردم این مناطق از سطح درآمدی پایینی برخوردار هستند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آبزیان در مناطق جنوبی کشور مخصوصا استان هرمزگان با توجه به دسترسی به دریا باید به راحتی در اختیار مردم قرار بگیرد، تصریح کرد: یکی از دلایلی که باعث افزایش قیمت ماهی در بازار شده خرید ماهی از صیادان سنتی توسط دلالان است.

سود صیادان در جیب دلالان

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دلالان با خرید ماهی از صیادان با قیمت پایین آن را در استان‌ها و کشورهای حاشیه جنوب خلیج فارس با قیمت بالاتری به فروش می‌رسانند، ادامه داد: بخشی از ماهیان و آبزیان صید شده که به بازار بندرعباس می‌رسند نیز قیمت بسیار بالایی دارند.

کشتی‌های صیادی بزرگ ذخایر و گونه‌های ماهی را از بین بردند

مرادی با تاکید بر اینکه صید بی‌رویه و صدور مجوزی که سازمان شیلات ایران به کشتی‌های بزرگی که ثبت کشورهای خارجی بودند موجب کاهش صید توسط صیادان سنتی شد، عنوان کرد: برخی از کشتی‌های بزرگ صید صنعتی دارای قرارداد 20 ساله بودند و تمامی ذخایر و گونه‌های ماهی را صید کردند که امروز شاهد خسارات بسیار جدی هستیم.

صادرات ماهی علی‌رغم کمبود در بازار

نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر در مجلس شورای اسلامی در پایان، خاطرنشان کرد: علی‌رغم مشکلات موجود در کشور و بالا بودن قیمت آبزیان، برخی افراد باتوجه به بالا بودن ارزش افزوده صادرات آبزیان اقدام به صادرات می‌کنند./ خانه ملت

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر