کد خبر: 63842
A

نماینده مجلس: جهانگیری در جلسه‌ای خواهان توزیع کالاهای اساسی با کالابرگ شده است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه تعلل دولت بر نظارت در بازار یعنی پمپاژ ناامیدی گفت: اخیراً شنیده‌ام معاون اول رئیس جمهور در جلسه‌ای خواهان توزیع اجناس، اقلام و کالاهای اساسی بر اساس کالابرگ شده است.

نماینده مجلس: جهانگیری در جلسه‌ای خواهان توزیع کالاهای اساسی با کالابرگ شده است

به گزارش دیده بان ایران؛ محمد حسینی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به گرانی اقلام  و اجناس بازار در ماه مبارک رمضان، گفت: با توجه به قوانین بالادستی و همچنین شرایطی که همه بخش‌های کشور برای دولت مهیا کرده‌اند که دولت نه تنها در ماه مبارک رمضان بلکه باید در دیگر ماه‌ها به منظور تأمین کالاهای اساسی و عدم بروز مشکلات برای مردم پیش‌بینی‌های لازم را انجام دهد. 

وی افزود: متأسفانه بعد از گذشت حدود 2 ماه از سال جاری و در ماه مبارک رمضان شاهد افزایش قیمت برخی کالاهایی که موردنیاز قشر ضعیف جامعه است، هستیم این در حالی است که افزایش قیمت در کالاهای لوکس با توجه به اینکه درصد کمی از جامعه آن را خریداری می‌کنند اثرات زیادی در اقتصاد کشور ندارد اما وقتی اکثریت جامعه و قشر ضعیف و متوسط با افزایش قیمت اجناس و کالاها و حتی کالاهای اساسی مواجه می‌شوند فشار به آنها مضاعف‌ خواهد بود. 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان قشر ضعیف جامعه نان، پنیر، خرما را می‌خورند که متأسفانه آن هم با نوسانات ایجاد شده منجر به بروز مشکلاتی برای جامعه شده است.

حسینی خاطرنشان کرد: به دولت توصیه می‌کنم که بر اساس قوانینی که مجلس در اختیارش گذاشته است شرایط جامعه و بازار را به سمتی هدایت کند که بتواند با نظارت بیشتر بر اجناس مانع از افزایش قیمت‌ها شده و عرضه کالاها را در بازار بیشتر کند ضمن اینکه منابع لازم هم از سوی مجلس در تأمین کالاهای اساسی با ارز 4200 تومانی به منظور کنترل قیمت کالاهای اساسی در اختیار آن قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: دولت می‌تواند با افزایش ذخایر راهبردی مانع از جولان دلالان در بازار و قیمت‌سازی اجناس شود و باید بکوشد تا نگرانی مردم را در این بخش کاهش دهد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: اخیراً شنیده‌ام که جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در جلسه‌ای خواهان توزیع اجناس، اقلام و کالاهای اساسی بر اساس کالابرگ و الکترونیکی شده است. 

حسینی با بیان اینکه دلیل این تعلل دولت در عدم نظارت بر بازار و توزیع کالاها با استفاده از روش کوپن را نمی‌دانم در صورتی که این موضوع موجب نگرانی و پمپاژ ناامیدی به آینده شده است.

وی تصریح کرد: دولت می‌تواند با افزایش خدمات به مردم موجب اتحاد، انسجام و وحدت بین مردم شده و نشان دهد که هر روز برای رفع مشکلات آنها گام برمی‌دارد. 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطرنشان کرد: دولت نباید با تعلل به اشکال مختلف نگرانی مردم را بیفزاید.

به گزارش خبرگزاری فارس، مخاطبان گرامی با ثبت سوژه‌ای در بخش «فارس من» با عناوین «کوپنی کردن اجناسی که دولت یارانه می دهد» ، «کوپنی کردن اقتصاد یا اقتصاد آزاد؟» ، «گرانفروشی بیش از حد متعارف در اکثر فرودگاه های کشور و عدم نظارت موثر» ، «گرانی و بی‌نظارتی» خواستار پیگیری این موضوع شدند. 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر