کد خبر: 64019
A

مشاور وزیر اقتصاد یکماه است در آمریکا چه می‌کند؟!

علت عدم بازگشت آقای محمد خزاعی به کشور چیست؟ آیا ایشان هنوز در ماموریت اداری به سر می‌برند؟ یا به دنبال پیگیری امورات شخصی و یا دیدار با خانواده مقیم در آمریکا هستند؟ آیا این اقامت اضافی با پرداخت تنخواه ماموریت از بودجه دولت صورت گرفته است؟ خوب است وزیر اقتصاد که خودش از سفر به آمریکا انصراف داده‌اند، روشن کند هزینه‌های ماموریت وزارت اقتصاد به اجلاس بهاره بانک جهانی شامل بلیط هواپیما، حق ماموریت، پرداخت اسکان در هتلهای اروپا و آمریکا چقدر بوده است؟ و این سفر با بدون حضور رئیس اصلی هیات یعنی وزیر اقتصاد به چه دلیل صورت گرفته است و دستاوردهای قابل ذکر آن چه بوده است؟

مشاور وزیر اقتصاد یکماه است در آمریکا چه می‌کند؟!

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ « نود اقتصادی» در گزارش خود به تاریخ 19 فروردین سال جاری با عنوان " واقعا ضروری است این همه دولتی و مجلسی به اجلاس بهاره صندوق بین المللی پول بروند؟" به سفر تورمانند هیات وزارت اقتصاد در شرایط فشارهای اقتصادی خارجی و خرج تراشی بیهوده اعتراض کرده بود.

بر اساس اتفاقات رخ داده و با مداخله وزیر اقتصاد و یا انصراف مقامات دولتی و مجلسی این ماموریت با نفرات کمتری به واشنگتن انجام شد، که در جای خود شایسته تقدیر است.

این اقدام کاهش هزینه از سوی مدیران دولتی به خصوص با ابلاغیه مکرر مبنی بر لغو مراسم افطاری توسط دستگاههای دولتی و با هزینه‌های عمومی و بودجه کشور تقویت شد.

اما در این جریانات، متوجه شدیم که هیات چندین نفره وزارت اقتصاد پس از 10 روز به تهران بازگشتند، اما بر اساس اطلاعاتی که خبرنگار «نود اقتصادی» کسب کرده است رئیس این هیات پس از گذشت یک ماه از ماموریت خود به تهران بازنگشته است و ظاهرا هنوز در آمریکا به سر می‌برد!

البته هنوز معلوم نیست علت بازنگشتن او به کشور چیست؟

آیا او هنوز در ماموریت اداری به سر می‌برند؟

یا به دنبال پیگیری امور شخصی و یا دیدار با خانواده مقیم در آمریکا هستند؟

آیا این اقامت اضافی با پرداخت تنخواه ماموریت از بودجه دولت صورت گرفته است؟

البته باید یادآوری کنیم آقای محمد خزاعی در توضیحاتی که درباره سفر خود به واشنگتن در اردیبهشت سال 95 به سایت الف داده‌اند، آورده‌اند که " بنده جر دوستان نمایندگی و سفرای محترم کشورمان آشنای دیگری در نیویورک ندارم، پس توقف من در نیویورک دیدار با آشنایان و بستگان نبوده است."

لازم است وزارت اقتصاد در این مورد روشنگری کند که علت توقف مشاور وزیر اقتصاد در نیویورک چیست؟ آیا به دنبال ماموریت دولتی هستند؟

آیا از هزینه‌ها و بودجه دولت استفاده نموده‌اند؟

خوب است وزیر اقتصاد که خودش از سفر به آمریکا انصراف داده‌اند، روشن کند هزینه‌های ماموریت وزارت اقتصاد به اجلاس بهاره بانک جهانی شامل بلیط هواپیما، حق ماموریت، پرداخت اسکان در هتلهای اروپا و آمریکا چقدر بوده است؟

و این سفر با بدون حضور رئیس اصلی هیات یعنی وزیر اقتصاد به چه دلیل صورت گرفته است و دستاوردهای قابل ذکر آن چه بوده است؟

لازم است به وزیر جدید اقتصاد یادآور شویم که خزاعی در همان توضیحاتی که سه سال قبل به سایت الف ارسال کرد، اعلام کرد که بانک جهانی به زودی وام دهی خود را به ایران آغاز خواهد کرد، نکته‌ای که بلافاصله بعد از این ادعای نپخته، توسط بانک جهانی به طور رسمی و آشکار تکذیب شد.

اکنون سوال این است که بانک جهانی در طی سالهای اقامت آقای خزاعی در سازمان سرمایه‌گذاری و نیویورک چقدر وام برای چه کارهایی به ایران پرداخت کرده است؟

منبع: نود اقتصادی

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر