کد خبر: 64276
A

آمریکا هوآوی را تحریم کرد

ترامپ با صدور فرمانی، شرکت‌های آمریکایی را از به کارگیری تجهیزات ارتباطی ساخت شرکت‌هایی که برای آمریکا «تهدید امنیتی» هستند، منع کرده است.اجرایی شدن این فرمان راه را برای محدود شدن حضور شرکت «هواوی»، غول فناوری چین، در بازار مخابرات و ارتباطات آمریکا هموار می‌کند.

آمریکا هوآوی را تحریم کرد

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ، ترامپ با صدور فرمانی، شرکت‌های آمریکایی را از به کارگیری تجهیزات ارتباطی ساخت شرکت‌هایی که برای آمریکا «تهدید امنیتی» هستند، منع کرده است.

اجرایی شدن این فرمان راه را برای محدود شدن حضور شرکت «هواوی»، غول فناوری چین، در بازار مخابرات و ارتباطات آمریکا هموار می‌کند.

بر این اساس وزارت بازرگانی آمریکا شرکت چینی هوآوی و 70 شرکت وابسته به آن را در فهرست سیاه قرار می دهد.

شرکت هوآوی همچنین از خرید قطعات از شرکت های آمریکایی بدون تایید دولت آمریکا منع شده است.

در ماه‌های گذشته کارشناسان نزدیک به دولت ترامپ بارها از پیشرفت‌های چین در زمینه اینترنت نسل پنجم ابراز نگرانی کرده و حضور فزاینده شرکت‌های چینی در توسعه زیرساخت‌ های مخابراتی آمریکا و اروپا را برای آمریکا «تهدید برای امنیت ملی» توصیف کرده‌اند.

چندی پیش مدیر مالی هواوی به درخواست آمریکا در کانادا بازداشت شد و همچنان هم در بازداشت خانگی به سر می‌برد.

چین به شدت به این اقدام اعتراض کرده و هشدار داده آزادی نشدن این مقام بلندپایه شرکت هواوی می‌تواند تبعات سنگینی برای آمریکا داشته باشد.

فرمان اجرایی تازه ترامپ در حالی صادر شده که واشنگتن و پکن در مذاکرات تجاری نیز به بن‌بست خورده‌اند و آمریکا تعرفه‌های سنگینی را بر واردات از چین وضع کرده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر