کد خبر: 64411
A

بازار های کربلا در تور کربلا ببینید

بازار کربلا یکی از مناطق دیدنی این شهر است شما می توانید در تور کربلا با بازار این شهر آشنا شوید؛ اخیرا ظروف طرح نقره‌ای که با نقوش اسلیمی رایج در عراق تولید می‌شوند نیز توجه زائران کربلا را به خود جلب کرده‌اند. این ظروف امروزه به عنوان سوغاتی‌های کربلا شناخته می‌شوند. پودر معطر بخور و دستگاه بخور عود که با رایحه‌های متفاوتی در بازارهای کربلا به فروش می‌رسند، یکی دیگر از سوغاتی‌های این شهر به شمار می‌آید.

بازار های  کربلا در تور کربلا  ببینید

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ بازار کربلا یکی از مناطق دیدنی این شهر است شما می توانید در تور کربلا

با بازار این شهر آشنا شوید؛ 

ارز مورد نیاز برای خرید در بازار نجف

در بازار نجفNajaf برای خرید ، علاوه بر دینار، پول ایرانی و دلار هم کاربرد دارد و فروشندگان به راحتی پول ایرانی را قبول می کنند.علاوه بر دینار که واحد پولی عراق، دلار و ریال ایرانی هم نیز در بازارهای عراقی خواهان زیادی دارند. اگرچه فروشندگان این کشور  در تور کربلا از دریافت دلار بیش‌تر استقبال می‌کنند. اما به‌نظر میرسه، هیچ مشکلی در این بازارها برای دریافت ریال ایرانی نباشد .

اجناس نیز معمولا با سه واحد قیمت ارائه میشن صرافی ها که پول ایرانی را قبول میکنند در کربلا به اندازه کافی وجود دارد .

بازار نجف

دینار عراق در کل بازاری‌های عراقی که به زبان فارسی تسلط دارن عقیده دارند ایرانی‌هاIran مشتری‌های خوبی هستند. بانک‌های ایرانIran هیچ نماینده‌ای در عراق ندارند، چون سیستم بانکی در عراق آن‌قدر مجهز و به‌روز نیست. که به راهنمایی زائران برای استفاده از کارت‌های اعتباری نیاز باشد. مدیران کاروان‌ها نیز معمولا به زائران اصرار نمی‌کنند که پول خود را به واحد پولی عراق تغییر دهند،چون خود آن‌ها نیز از پول ایرانیIran حتی برای انعام استفاده می‌کنند و تعداد صرافی‌ها در شهرهای عراق چندان زیاد نیست.

سوغاتی های کربلا

مردان علاقمند به حلقه‌های نقره مزین به سنگ‌های تزئینی بزرگ می‌توانند چنین حلقه‌هایی را در بازارهای کربلا پیدا کنند. مردان می‌توانند البته بر خرید حلقه‌های نقره، دشداشه‌های منقش به نقش و نگارهای دور دست و چاپی را نیز به عنوان سوغات خریداری کنند. دشداشه یکی از لباس‌های سنتی عراق بوده و همواره توجه زائران را به خود جلب کرده است.

گفتنی است؛ مهر و تسبیحی که با تربت پاک امام حسین (ع) تولید شده، با توجه به همان فواید تربت امام سوم شیعیان در سبد خرید زائران کربلا دیده می‌شود. این محصولات معمولا در روز‌های مخصوص زیارت ضریح امام حسین (ع) بازار خوبی دارند.

در این میان باید گفت: اخیرا ظروف طرح نقره‌ای که با نقوش اسلیمی رایج در عراق تولید می‌شوند نیز توجه زائران کربلا را به خود جلب کرده‌اند. این ظروف امروزه به عنوان سوغاتی‌های کربلا شناخته می‌شوند. پودر معطر بخور و دستگاه بخور عود که با رایحه‌های متفاوتی در بازارهای کربلا به فروش می‌رسند، یکی دیگر از سوغاتی‌های این شهر به شمار می‌آید.

یادآور می‌شود؛ زائران کربلا در گذشته سعی داشتند که برای کودکان دوست و آشنا عروسک‌هایی بخرند که البته معمولا چینی بودند. این اسباب‌بازی‌ها از کیفیت پایینی برخوردار هستند و سوغاتی خوبی به حساب نمی‌آیند. به نظر می‌رسد می‌توان چنین کالا‌هایی را با قیمتی مناسب و کیفیتی بهتر در داخل کشور تهیه کرد.

به گزارش سفر باتو ، خاطرنشان می‌شود؛ چادر‌های مشکی و رنگی از بهترین سوغات‌های کربلا برای خانم‌ها به حساب می‌آیند البته به زائران کربلا توصیه می‌شود که در هنگام خرید در عراق یک اصل مهم را همیشه در یاد داشته باشند و آن دریافت تخفیف از فروشنده است. این تخفیف در بعضی از مواقع  تا ۵۰ درصد قیمت اولیه مصداق پیدا می‌کند. از توصیه‌های دیگری که می‌توان به زائران کربلا کرد این است که بازار خیابان سدره و بازار امام صادق (ع) کربلا تنوع کالا و قیمت مناسبی دارند.

به زائران کربلا در تور کربلا  توصیه می‌شود از خرید عطر، ادکلن، محصولات آرایشی-بهداشتی و برخی خوراکی‌ها از کشورهای عربی خودداری کنند زیرا با این کار از ورود اقلام آرایشی، بهداشتی و خوراکی‌های غیرمعتبر به کشور جلوگیری می‌شود البته زائران باید توجه کنند که بیشتر به جنبه معنوی سفر به کربلا توجه کنند زیرا خرید بیش از اندازه سوغاتی به خروج بیش از حد ارز از کشور می‌انجامد.

درباره بازار سنتی کربلا Traditional Bazaar of Karbala

بازار سنتی کربلا یکی از قدیمی ترین بازارهای کربلاست که در نزدیکی حرم امام حسین علیه السلام قرار گرفته و یکی از اصلی ترین بازارهای این شهر برای خرید مایحتاج روزانه مردم شهر هستش. شما می تونین سوغاتی هاتون رو از اینجا تهیه کنین.

 

36913013_303

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر