کد خبر: 64520
A

روزنامه ها با این تیراژ کم؛ با یارانه های که می گیرند چه می کنند؟

آیا ادعاهای روزنامه ها مبنی بر ناتوانی آنها در دریافت کاغذ صحت دارد. آمارهای غیر رسمی نشان می دهد که تیراژ غیر رسمی چاپخانه ها رویکرد دیگری را نشان می دهد.

روزنامه ها با این تیراژ کم؛  با یارانه های که می گیرند چه می کنند؟

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ آیا ادعاهای روزنامه ها مبنی بر ناتوانی آنها در دریافت کاغذ صحت دارد. آمارهای غیر رسمی نشان می دهد که تیراژ غیر رسمی چاپخانه ها رویکرد دیگری را نشان می دهد.

  روزنامه توسعه ایرانی به مدیر مسئولی علی ربیعی ۹۵ میلیون تومان دریافت می کند اما در نهایت ۲۰۰ نسخه چاپ می کند. در نمونه ای دیگر روزنامه روزان به مدیریت شمسی مهدی پور ۵۱ میلیون تومان می گیرد اما چاپ نمی شود! 

آمارها فقط این نیست. نمایندگان پر سرو صدایی هم در مجلس هستند که بر خلاف ادعاهای آنها در تریبون مجلس؛ هزینه های آنها برای تهیه کاغذ پرداخت شده اما تیراژ آنها نشان می دهد این پول ها صرف روزنامه نشده است. 

به عنوان مثال آمار غیر رسمی تیراژ روزنامه های سه نماینده ای که  روزنامه دارند به خوبی نشان می دهد که ادعاهای آنها در مورد فراهم نبودن هزینه ها  درست نیست. 

روزنامه اعتماد با تیر اژ ۳۲۰۰ نسخه ۱۸۹ میلیون تومان دریافت می کند. این در حالی است این روزنامه  روزی ۷۰۰ نسخه از ۳۲۰۰ نسخه در مجلس توزیع می‌ کند. بنابراین روزنامه اعتماد چیزی کمتر از سه هزار نسخه را در  روی دکه توزیع می کند. 

روزنامه ابتکار روزنامه یکی دیگر از نمایندگان تهران است. روزنامه ابتکار با تیراژ ۱۰۰۰ نسخه ۱۴۶ میلیون تومان دریافت می کند. 

روزنامه مردم سالاری روزنامه مصطفی کواکبیان نماینده پر سرو صدای تهران است. روزنامه مردم سالاری با تیراژ ۱۵۰۰ نسخه 

۱۰۰ میلیون تومان دریافت می کند

 

.( برای آگاهی از جزییات و اسامی دریافت کنندگان یارانه مطبوعات به لینک مراجعه کنید) 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
با توجه به قیمت کاغذ و یارانه هابی دریافتی گزارش تیراژ روزنامه‌ها اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده است. روز گذشته، یعنی یکشنبه ۲۹ اردیبهشت‌ماه، در نخستین جلسه‌ی دور جدید «کمیته‌ی توزیع کاغذ مطبوعات» مقرر شده است «تخصیص کاغذ براساس راستی‌آزمایی مصرف واقعی مطبوعات صورت گیرد». این تاکید برای آن است که تیراژ روزنامه‌ها شفاف نیست و ادعاهای غیرواقعی در این باره کم نیست.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر