کد خبر: 65026
A

نماینده مجلس: دولت منازل خالی را تعیین تکلیف کرده و مالیات سنگین بگیرد

نماینده مردم گرمی در مجلس گفت: باید اولویت اول دولت در موضوع مسکن به تعیین تکلیف منازل مسکونی خالی اختصاص پیدا کند و پس از آن به ساخت خانه با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی بپردازد.

نماینده مجلس: دولت منازل خالی را تعیین تکلیف کرده و مالیات سنگین بگیرد

به گزارش دیده بان ایران، سید حمایت میرزاده نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی گفت: بحث غذا، پوشاک و مسکن بخشی از نیازهای اساسی انسان محسوب می‌شود.

وی ادامه داد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دولت در خصوص تأمین مسکن شهروندان مسئولیت دارد و اگر دولت این بازار را رها کرده و به بخش خصوصی واگذار کند، دلالان در بازار مسکن جولان می‌دهند که دقیقاً وضعیت فعلی هم همین است.

نماینده مردم گرمی در مجلس تصریح‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کرد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌:‌‌‌‌‌‌‌‌ متأسفانه با توجه به وضعیت بازار مسکن این نیاز اولیه ایرانی‌ها از اولویت‌شان خارج شده است؛ چراکه دیگر توان خرید خانه و دریافت تسهیلات و وام را برای این کار ندارند.

میرزاده اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دولت و مجلس باید با کمک یکدیگر در این خصوص ورود کرده و پیشنهاد‌ات مختلف را بررسی کنند.

وی با اشاره به وجود تعداد زیادی منازل مسکونی خالی در کشور خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد به همان میزانی که نیازمند خانه در کشور هستیم، منازل مسکونی خالی وجود دارد و لذا باید در این خصوص ورود قاطع کرد و با استفاده از ابزارهای مختلف مشکلات در این زمینه را مرتفع کرد. این در حالی است که این مساکن خالی اجاره داده نمی‌شوند، اما نیاز به مسکن در کشور بسیار زیاد است.

نماینده مردم گرمی در مجلس اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ باید اولویت اول دولت در موضوع مسکن را به تعیین تکلیف منازل مسکونی خالی اختصاص داد و پس از آن به ساخت منازل با استفاده از ظرفیت بخش دولتی و خصوصی و همراهی با یکدیگر پرداخت.

میرزاده تصریح‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کرد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌:‌‌‌‌‌‌‌‌ در قدم اول باید مالیات‌های سنگینی از منازل مسکونی خالی گرفت و ورود دولت به این بخش می‌تواند بخش زیادی از نیازمندی‌های مسکن کشور را تأمین کرده و قیمت خانه‌ها پایین آمده و اجاره‌بها هم کاهش پیدا کند.

وی افزود: مسکن‌های مازاد بر نیاز کشور هم‌اکنون موضوع جالبی برای دلالان به حساب می‌آید. این در حالی است که باید در کنار این موضوع و رفع تکلیف در این خصوص به پروژه‌های مسکن مهر در کشور را هم به اتمام رساند و در مرحله بعدی می‌توان با همراهی بخش خصوصی و انبوه‌سازان مسکن‌های جدید را احداث کرد.

نماینده مردم گرمی در مجلس اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ این‌که موضوع مسکن در کشور توسط بازار و دلالان تعیین تکلیف شود و دولت به وظایف خود در این زمینه عمل نکند قطعا مشکل این بخش حل نخواهد شد./فارس

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر