کد خبر: 65128
A

بارگیری نفت ایران در اردیبهشت ماه به «۴۰۰ هزار بشکه سقوط کرد»

خبرگزاری رویترز روز چهارشنبه هشتم خرداد با استناد به منابع صنعتی و ردیابی نفتکش‌ها گزارش داد که با توقف معافیت‌های مشتریان ایران، صادرات نفت کشور به شدت افت کرده است. ایران تا قبل از تحریم‌های آبان‌ پارسال آمریکا روزانه ۲.۵ میلیون بشکه صادرات نفت داشت، اما این رقم در شش ماه دوران معافیت‌ها به یک میلیون بشکه افت کرد و از دوم ماه مه نیز معافیت‌ها لغو شد. گزارش‌های منتشره حاکی است که بارگیری نفت ایران در ماه مه به حدود ۴۰۰ هزار بشکه در روز سقوط کرده است.

بارگیری نفت ایران در اردیبهشت ماه  به «۴۰۰ هزار بشکه سقوط کرد»

 به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ گزارش‌های منتشره حاکی است که بارگیری نفت ایران در ماه مه به حدود ۴۰۰ هزار بشکه در روز سقوط کرده است.

خبرگزاری رویترز روز چهارشنبه هشتم خرداد با استناد به منابع صنعتی و ردیابی نفتکش‌ها گزارش داد که با توقف معافیت‌های مشتریان ایران، صادرات نفت کشور به شدت افت کرده است.

ایران تا قبل از تحریم‌های آبان‌ پارسال آمریکا روزانه ۲.۵ میلیون بشکه صادرات نفت داشت، اما این رقم در شش ماه دوران معافیت‌ها به یک میلیون بشکه افت کرد و از دوم ماه مه نیز معافیت‌ها لغو شد.

آمریکا هشدار داده است هر کشوری که نفت ایران را بخرد با تحریم مواجه خواهد شد. هنوز معلوم نیست که محموله‌های بارگیری شده در ماه مه، برای فروش بوده یا ذخیره در انبارهای «دالیان» چین.

منابع صنعتی و شرکت «رفینیتو» که حمل‌ونقل دریایی نفت را رصد می‌کند، به رویترز گفته‌اند بارگیری روزانه نفت ایران در ماه جاری به ۴۰۰ هزار بشکه کاهش یافته که این محموله‌ها راهی بازارهای آسیایی شده‌اند.

سردرگمی پیرامون توقف یا ادامه صادرات نفت ایران برای اوپک دردسرساز شده است، چون اعضای آن قرار است ماه آینده درباره کاهش تولید نفت تصمیم بگیرند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر