کد خبر: 65204
A

شکایت نمایندگان از زنگنه به قوه قضاییه/ ابوترابی: زنگنه فرار به جلو می کند!

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه وزیر نفت بعد از کشف کارتخوان در دفترش فرار به جلو کرده است، از شکایت جمعی از نمایندگان از وی به قوه قضاییه به دلیل عدم انجام وظایفش خبر داد.

شکایت نمایندگان از زنگنه به قوه قضاییه/ ابوترابی: زنگنه فرار به جلو می کند!

به گزارش دیده بان ایران؛ ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس گفت: جمعی از نمایندگان بنا دارند تا از بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت به دلیل عدم انجام مسئولیت‌هایش در موارد متعدد و وارد کردن میلیاردها دلار خسارت به کشور به قوه قضاییه شکایت کنند. 

وی افزود: همچنین 10 نفر از نمایندگان در نامه‌ای به هیأت رئیسه درخواست بررسی به موضوع عدم انجام مسئولیت‌ها توسط وزیر نفت طبق ماده 232 آیین‌نامه داخلی مجلس را دارند. 

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امروزه یکی از مشکلات مملکت ما این است که مسئولان با عدم اقدام به موقع باعث خسارت‌های بسیار زیاد به مملکت و بیت‌المال شده‌اند که در حوزه مسائل حقوقی به این کار ترک فعل می‌گویند که این مسأله بسیار برای کشور ما پرهزینه شده است که در رأس همه این موارد که بیشترین خسارت‌ها را به خاطر عدم انجام مسئولیت و نیز ترک فعل، خسارات زیادی را به کشور وارد کرده آقای بیژن زنگنه وزیر نفت است. 

ابوترابی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال در رابطه با فاز 11 پارس جنوبی علی‌رغم اینکه بسیاری از قطعات فاز 11 بومی‌سازی و در داخل کشور توسط یک شرکت داخلی در زمان دولت نهم و دهم تولید شده بود، متأسفانه با روی کار ‌آمدن دولت یازدهم و دوازدهم و وزارت آقای زنگنه، ایشان با اعتمادی که به شرکت توتال کرد، تمام اطلاعات مربوط به فاز 11 پارس جنوبی را در خدمت شرکت توتال قرار داد و قطعاتی که برای این فاز در داخل تولید شده بود به کار نگرفت.

وی افزود: وزیر نفت بر اساس قراردادهای IPC تمام مدارک و اطلاعات مربوط به فاز 11 پارس جنوبی را در اختیار شرکت توتال قرار داد که طبق گفته شخص آقای زنگنه عدم اجرای پروژه این فاز توسط شرکت توتال تا به حال 30 میلیارد دلار به کشور ما ضرر وارد کرده چرا که پیمانکار طرف قطری در پارس جنوبی شرکت توتال است و با سرعت تمام در حال استخراج گاز است. 

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: به جز موضوع مربوط به فاز 11 پارس جنوبی آقای زنگنه موارد متعدد دیگری از این قبیل دارد و می‌تواند موضوع کرسنت، عدم اجرای کارت سوخت، موضوع به کارگیری بازنشستگان با حقوق‌های بالا اشاره کرد. 

*فرار به جلوی زنگنه بعد از کشف کارتخوان در دفترش

ابوترابی با اشاره به موضوع کشف کارت‌خوان‌ها در دفتر وزیر نفت خاطرنشان کرد: اگر کشف این کارت‌خوان‌ها در دفتر هر وزیری در کشورهای دیگر انجام می‌شد، شخص وزیر استعفا می‌داد اما ما الان شاهد هستیم که متأسفانه آقای زنگنه فرار رو به جلو را در دستور کار خود قرار داده و به جای اینکه پاسخگوی مردم باشد به دنبال توجیه کار خود است. 

وی در پایان گفت: آقای زنگنه می‌خواهد دهان نمایندگان پیگیر و فسادستیز را با شکایت ببندد و این جای تأسف دارد که به جای اینکه آقای زنگنه از مردم عذرخواهی کند و به جای اینکه مانند بسیاری از کشورها به خاطر سوءمدیریتش استعفا دهد، فرار به جلو را در دستور کار خود قرار داده است و نمایندگان پیگیر را به شکایت تهدید می‌کند. نباید در جمهوری اسلامی چنین مدیرانی سالیان سال در مستند وزارت باشند /فارس

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر