کد خبر: 65300
A

نماینده مجلس: باید به مردم یارانه گوشت پرداخت شود

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس می گوید برای جبران مابه التفاوت قیمت گوشت با ارز نیمایی در مقایسه با ارز دولتی، باید به مردم یارانه گوشت پرداخت شود.

نماینده مجلس: باید به مردم یارانه گوشت پرداخت شود

به گزارش دیده بان ایران؛ علی قربانی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به گرانی برخی کالاهای اساسی از جمله گوشت، گفت: برای بررسی مسئله گرانی کالاهای اساسی، نشستی با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار و بیان شد که 5 تا 6 قلم از کالاهای اساسی از جمله گوشت و چای از فهرست دریافت ارز دولتی خارج شده اند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: به واسطه خروج 6 قلم از فهرست دریافت ارز یارانه ای، به عبارتی 2 میلیارد دلار ارز دولتی از 14 میلیارد دلار از فهرست خارج شده است و کالاهای مربوط به این بخش با ارز نیمایی تهیه می شود.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم و گرمه در مجلس دهم شورای اسلامی بیان داشت: عمده ترین دلیل دولت برای خروج گوشت از فهرست کالاهای اساسی این بود که مابه التفاوت قیمت گوشت وارداتی با گوشت داخلی بسیار زیاد بوده و باعث ایجاد رانت می شود و از سوی دیگر بیان شد دولت از عهده تهیه همه کالاهای اساسی با ارز 4 هزار و 200 تومان بر نمی آید.

وی اظهار داشت: در جلسه کمیسیون با نوبخت، نمایندگان مطرح کردند باید 2 میلیارد دلاری که از فهرست کالاهای اساسی خارجی می شود و مابه التفاوت نرخ کالاهای مربوطه با ارز نیمایی تهیه شود، به نحوی به دست مردم برسد، اما دولت در این زمینه پاسخ قانع کننده ای ارائه نکرد.

قربانی در ادامه  با بیان اینکه در نشست آتی دولت باید اطلاعات دقیق تری در زمینه تهیه کالاهای اساسی و پرداخت مابه التفاوت قیمت ارز دولتی و نیمایی ارائه دهد، گفت: باید ما به التفاوت قیمت ها به نوعی به مردم رسانده شود چرا که با بالا رفتن قیمت دلار و افزایش قاچاق دام قیمت گوشت به 100 هزار تومان رسیده و با شرایط اقتصادی حاکم بر کشور امکان کاهش قیمت وجود ندارد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس با بیان اینکه نشست هفته آتی این کمیسیون با حضور وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان برنامه و بودجه برای تصمیم گیری نهایی در زمینه قیمت کالاهای اساسی برگزار می شود، بیان داشت: باید مابه التفاوت قیمت گوشت ارز نیمایی با ارز دولتی در قالب یارانه به مردم داده شود./ خانه ملت

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر