کد خبر: 65351
A

آینده روشن در وزارت صمت

نگاهی به خروجی های خبری پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری و پایگاه اطلاع رسانی دولت و بیانات حضرت آیت الله خامنه ای نشاندهنده خرسندی مقام معظم رهبری و اعتماد هیات دولت به عملکرد وزارت صنعت، معدن و تجارت در دوره وزارت رضا رحمانی است در طی یکی دو ماه اخیر سه خبر روی خروجی پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری و پایگاه اطلاع رسانی دولت قرار گرفت که نشان از عملکرد مثبت رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت دارد. وزیری که تنها چند ماه از وزارتش در وزارت صمت نمی گذرد و در این مدت کوتاه توانسته آثار مثبتی از خود بجای بگذارد.

آینده روشن در وزارت صمت

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ نگاهی به خروجی های خبری پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری و پایگاه اطلاع رسانی دولت و بیانات حضرت آیت الله خامنه ای نشاندهنده خرسندی مقام معظم رهبری و اعتماد هیات دولت به عملکرد وزارت صنعت، معدن و تجارت در دوره وزارت رضا رحمانی است

در طی یکی دو ماه اخیر سه خبر روی خروجی پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری و پایگاه اطلاع رسانی دولت قرار گرفت که نشان از عملکرد مثبت رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت دارد. وزیری که تنها چند ماه از وزارتش در وزارت صمت نمی گذرد و در این مدت کوتاه توانسته آثار مثبتی از خود بجای بگذارد.

در این رابطه برابر 10 اردیبهشت ماه امسال پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری در خبر که مربوط به نمایشگاه بین المللی کتاب است به بازدید حضرت آیت الله خامنه ای از یکی از غرفه ها پرداخت که در این غرفه یکی از غرفه داران به مشکلات تهیه کاغذ در بازار پرداخت و مسئله‌ی کاغذ را بزرگترین مشکل ناشران دانست و گفت متأسفانه در کاغذ خودکفا نیستیم. بعد گفت راه‌های خودکفایی جلوی روی‌مان باز است. بحث به اینجا که رسید آقا گفتند «وزیر صنعت شخص اجرایی و پیگیری است.» بعد رو به وزیر فرهنگ کردند و گفتند «جلسه بگذارید و این مسأله را حل کنید. باید مسأله‌ی کاغذ را حل کنید، اینطوری نمیشود.»

پس از این در خبر دیگری رهبر معظم انقلاب  عصر دیروز 8 خردادماه 98 در جمع پژوهشگران، دانشگاهیان و نخبگان کشور ضمن ابراز خرسندی از اقدام اخیر وزارت صنعت،معدن و تجارت در اعلام فهرست مشکلات و نیازهای این بخش تاکید کردند: اکنون نوبت وزارت علوم و دانشگاه هاست که برای حل این مسائل وارد میدان شوند.

ابراز خرسندی مقام معظم رهبر از اقدامات وزارت صنعت معدن و تجارت در دوره وزارت رضا رحمانی و اجرایی و پیگیر معرفی کردن ایشان در حالی است که برابر خروجی خبر منتشر شده در پایگاه اطلاع رسانی دولت، پیش از این اسحق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور نیز در جلسه شورای عالی توسعه صادرات غیرنفتی کشوردر 16 اردیبهشت 98 با بیان اینکه یکی از شاخص‌های موفقیت و پیشرفت کشورها توان صادرات محصولات، کالاها و خدمات آن‌ها به بازارهای جهانی و منطقه‌ای است، گفته است: وظیفه فرماندهی صادرات کشور بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت است و این وزارتخانه هر اختیاری در جهت توسعه صادرات نیاز داشته باشد از طریق مصوبه دولت و یا ستاد مقابله با تحریم در اختیار این وزارتخانه قرار خواهد گرفت.

نمایندگان مجلس در جلسه علنی بعدازظهر شنبه 5 آبان 1397 و در جریان بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت با ۲۰۳ رای موافق، به رضا رحمانی به عنوان وزیر صنعت رای اعتماد دادند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر